عکس‌های جدید از سطح مریخ منتشر شد

© Photo / ESAThis image of mounds, wind-sculpted ripples and dustdevil tracks near Hooke Crater on Mars was taken by ESA Roscosmoson 1 February
This image of mounds, wind-sculpted ripples and dustdevil tracks near Hooke Crater on Mars was taken by ESA Roscosmoson 1 February  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.02.2022
عضو شوید
سازمان فضایی فدرال روسیه (Roscosmos) و آژانس فضایی اروپا (ESA) عکس جدیدی از مریخ را منتشر کرده اند که در آن بخشی از دشت و دهانه هوک را نشان داده شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این عکس در اول ماه فبروری سال روان میلادی در مریخ توسط دوربین CaSSIS مدارگرد ردیاب گاز اگزومارس (TGO) که ماموریت مشترک سازمان فضایی روسیه و آژانس فضایی اروپا است، ثبت شده است.
مدارگرد ردیاب گاز TGO در سال 2016 میلادی به مریخ رسید و تنها در سال 2018 یک ماموریت علمی کامل را آغاز کرد. مدارگرد ردیاب گاز نه تنها می‌تواند تصاویر از مریخ ارسال کند، بلکه گازهای جوی سیاره را نیز تحت نظر دارد و مکان‌هایی را که می‌توانند آب را در زیر سطح ذخیره کنند شناسایی کند. این دستگاه داده‌ها را برای دومین ماموریت در ExoMars در سال 2023 ارسال خواهد کرد.
در 9 فبروری سال روان میلادی، دانشمندان دانشگاه گلاسکو در بریتانیا دریافتند که الکترولیز آب به دلیل گرانش ضعیف‌تر، اکسیجن کمتری در ماه و مریخ تولید می‌کند یا انرژی بیش از حد نسبت به زمین مصرف خواهد شد. آنها گفته بودند که امکان درک زودهنگام چالش‌هایی را که مستعمرات فضایی هنکام مصرف منابع موجود در اجرام آسمانی منظومه شمسی با آن مواجه خواهند شد، فراهم می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала