حامیان حقوق حیوانات: ایلان ماسک میمون‌ها را شکنجه کرد و کشت

© REUTERS / Hannibal HanschkeОснователь компаний Tesla и SpaceX Илон Маск
Основатель компаний Tesla и SpaceX Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
حامیان حقوق حیوانات می‌گویند که میمون‌هایی که ایلان ماسک چیپ های مغزی شرکت نورالینک خود را بر روی آنها آزمایش کرد تحت شکنجه قرار گرفته‌اند. یکی از مسئولان کمیته PCRM از مرگ 15 میمون در آزمایش این پروژه در دانشگاه کالیفرنیا دیویس خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک برای پیوند مغز انسان با کامپیوتر پروژه Neuralink را آغاز کرد؛ اما در مراحل اولیه آزمایش‌های نور الینک 15 میمون از 23 نمونه مردند.
بر اساس این گزارش، هدف ماسک در این طرح، قرار دادن چیپ ها برای کنترل فعالیت‌ها در مغز انسان است. این پروژه در دانشگاه کالیفرنیا دیویس با حضور 23 میمون و در سال‌های 2017 تا 2020 به شکل آزمایشی اجرا شد. کمیته پزشکان بیش از 700 صفحه سند، پرونده‌های دامپزشکی و گزارش‌های کالبد شکافی را بررسی کرد. به گفته جرمی بکام، مدیر تحقیقات PCRM شرایط جسمانی تمام میمون‌های دارای ایمپلنت مساعد نبود. دانشمندان با سوراخ کردن جمجمه میمون‌ها، چیپ های Neuralink را در مغز آن‌ها کاشتند.
Предприниматель Илон Маск - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
ایلان ماسک دوباره همه را شگفت زده کرد
طبق گزارش‌ها یکی از حیوانات پس از ورود این چیپ به مغزش به عفونت پوستی خون آلود مبتلا شده و باید کشته شود. یکی از میمون‌ها هم بر اثر خودزنی، انگشتان دست و پایش را از دست داده است. گزارش‌های کالبد شکافی نیز حکایت از خونریزی مغزی یکی دیگر از میمون‌ها دارد.
کمیته پزشکی PCRM در شکایتش به وزارت کشاورزی آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا دیویس و ایلان ماسک را به نقض قانون رفاه حیوانات متهم کرده است. برنامه Neuralink در سال 2016 با هدف کمک به افراد آسیب دیده از صدمات مغزی و نخاعی مطرح شد. بر اساس گزارش‌ها آزمایشات انسانی این پروژه اواخر امسال آغاز می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала