انتظارات اسرائیل از بن‌سلمان پس از به تخت نشستن

© Sputnik / Aleksey Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر «غرامت خونین» به اطفال خاشقجی
«غرامت خونین» به اطفال خاشقجی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2022
عضو شوید
منابع اسرائیلی زبان اعلام کردند که پیش بینی می‌شود، ولیعهد عربستان به محض اینکه بر تخت پادشاهی نشست عادی سازی روابط با تل‌آویو را آشکار می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، به اشاره به سایت Middle East Eye، منابع امنیتی و دیپلماتیک اسرائیل اعلام کردند که پیش بینی می‌شود به محض اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بر تخت پادشاهی بنشیند عادی سازی روابط با اسرائیل را اعلام کند.
این سایت اعلام کرد، از زمانی که با امضای توافق‌های ابراهیم در سال ۲۰۲۰ عادی سازی روابط آغاز شده، اسرائیل توانست روابط دیپلماتیک و تجاری کامل با امارات، بحرین و مراکش داشته باشد و روابط اطلاعاتی خود را تقویت کند. این همکاری نیاز به این ندارد که محرمانه بماند. تنها رابطه اسرائیل و عربستان محرمانه باقی مانده است. به رغم تشویق و فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا و دولت ریاض هنوز قبول نکرده که عادی‌سازی روابط را آشکار کند؛ اما عربستان تحت رهبری بن‌ سلمان همکاری امنیتی با اسرائیل را ادامه داده و آن را تسریع کرده است و حتی سلاح بیشتری را خریداری کرده است.
 ساخت نرم افزار اطلاعاتی اسرائیل برای عربستان سعودی   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.07.2021
ساخت نرم افزار اطلاعاتی اسرائیل برای عربستان سعودی
مرکز امنیت ملی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود محمد بن سلمان آشکار کردن روابط با اسرائیل را در اولویت قرار می‌دهد. این مساله اولین اقدام در صورت بر تخت پادشاهی نشستن محمد بن سلمان است.
این مرکز در پژوهشی عنوان کرد، محمد بن سلمان درباره عادی سازی روابط با اسرائیل تصمیم‌گیرنده است و با نفی حق تاریخی فلسطینی‌ها از طریق رسمیت شناختن اسرائیل موجب خشم فلسطینی‌ها شده است.
محمد بن سلمان پیام‌های مثبتی را برای اسرائیل ارسال کرده و اقدامات مهمی را برای تسهیل روابط با تل‌آویو از طریق باز کردن حریم هوایی به روی پروازهای میان اسرائیل و امارات و بحرین اتخاذ کرده است.
همچنین شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد، نمایندگان حزب جمهوری در مجلس نمایندگان و سنا معتقدند که عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل یک مساله اساسی برای منافع امنیتی آمریکا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала