واکنش روسیه بر اظهارات اوکراین درمورد عدم اجرای توافق نامه مینسک

© Sputnik / Vladimir FedorenkoПленарное заседание Госдумы РФ
Пленарное заседание Госдумы РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
رئیس دومای روسیه به گفته های وزیر خارجه اوکراین، مبنی براینکه رد توافقنامه مینسک برای حل مناقشه دونباس با شرایط روسیه از سوی اوکراین، واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، لیونید سلوتسکی، رئیس کمیته امور بین المللی در مجلس دومای روسیه در واکنش به اظهارات اخیر وزارت خارجه اوکراین مبنی براینکه "کی‌یف" برای اجرای مفاد توافقنامه مینسک به منظور حل مناقشه در دونباس آمادگی دارد اما نباید با شرایط مطرح شده از سوی روسیه باشد، را خرابکاری در توافق‌نامه مینسک خواند.
Глава МИД Украины Дмитрий Кулеба - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
اوکراین: توافقنامه مینسک را با شرایط روسیه اجرا نمی‌کنیم
آقای سلوتسکی در این باره گفت: نیازی نیست. آنچه را که توسط اوکراین نوشته و امضا شده است دنبال کنید، آنجاست که درگیری‌های درونی اوکراین به طور مسالمت آمیز ختم می‌شود."
در ادامه سلوتسکی در تلگرام خود نوشته است: هیچ چیزی بیش از یک تلاش ناخوشایند برای خروج از نشست پس از دیدار ماکرون و زیلنسکی، جایی که رئیس جمهور اوکراین مجبور شد برای "اجرای همین توافقات" نشان دهد.
گفتنی است که پیش از این آقای ماکرون در خصوص نتایج مذاکرات در کی‌یف گفته بود که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تمایل خود را برای اجرای توافقات مینسک تایید کرده است.
توافقنامه آتش بس مینسک، پس از رایزنی های دیپلماتیک سران فرانسه و آلمان با حضور رئیس‌جمهور روسیه، در 12 فبروری 2015 بین کی‌یف و جدایی طلبان امضا و از 15 فبروری اجرایی شد اما این توافق بارها توسط ارتش اوکراین نقض شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала