مهاجرانی که توسط امریکا از فرودگاه کابل تخلیه شده بود دست به اعتراض زدند

© REUTERS / Staff Sgt. Brandon Cribelar/U.S. Marine CorpsЭвакуированные из Афганистана внутри военного самолета
Эвакуированные из Афганистана внутри военного самолета  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
صدها مهاجر افغانستان که در کمپ ابوظبی به سر می‌برند، نسبت به کندی رسیده‌گی به پرونده مهاجرتی‌شان تظاهرات کرده‌ و دست به تحصن زده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، طبق ویدیوهایی که از کمپ ابوظبی به نشر رسیده است، شمار زیادی از مهاجران در انتقاد به انتقال ندادن‌شان به امریکا دست به اعتراض و تحصن زده‌اند.
مهاجران می‌گویند که حدود شش ماه پس از تخلیه از افغانستان هنوز در بی سرنوشتی به سر می‌برند.
شمار مهاجران در کمپ‌های ابوظبی بیش از ده هزار نفر گفته شده است.
معترضان از دولت امریکا خواستند که هرچه زودتر به وضعیت پناهنده‌گی آن‌ها رسیده‌گی کند. این معترضان دولت بایدن را به برخورد دوگانه با مهاجران در کمپ قطر و امارات متحده عربی متهم می‌کنند.
در کنار ابوظبی مهاجران افغانستان در دوحه نیز در کمپ به سر می‌برند. معترضان می‌گویند که افرادی که در دوحه هستند، زودتر به امریکا منتقل می‌شوند.
یکی از افسران زن که در دولت پیشین افغانستان کار می‌کرد، می‌گوید که شش ماه است که در بی‌سرنوشتی به سر می‌برد. به گفته او، بارها وعده داده شده است، اما در عمل هیچ پیش‌رفتی مشاهده نشده است.
او گفت که معترضان خواهان انتقال‌شان به امریکا هستند.
به تازه‌گی گزارش شده است که امریکا یک مرکز رسیده‌گی سریع به پرونده‌های مهاجران افغانستان را در قطر می‌سازد. قرار است که در این مرکز پرونده پناهنده‌گی مهاجران به سرعت طی مراحل شود.
امریکا چنان‌که گزارش شده است، 76 هزار نفر از شهروندان افغانستان را تاکنون به امریکا انتقال داده است. از این میان حدود چهار هزار نفر در دو پایگاه نظامی در این کشور به سر می‌برند و باقی مهاجران اسکان داده شده‌اند. قرار است افراد باقی‌مانده تا 15 فبروری اسکان داده شود. روند تخلیه اضطراری پس از سقوط دولت پیشین افغانستان، به رهبری امریکا آغاز شد و تا 17 روز ادامه یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала