سفیر بریتانیا با متقی دیدار کرد

سفیر برتیانیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
عضو شوید
در این دیدار، سرپرست وزارت خارجه طالبان بعضی رسانه‌های را مغرض خواند و گفت آنان تلاش دارند تا طالبان را به اتهامات بی اساس پیوند دهند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه طالبان با نشر یک خبرنامه گفته است که امروز هیوگی شارتر، سفیر بریتانیا و هیأت همراه وی با امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجهٔ طالبان دیدار نمود.
در این خبرنامه آمده است که سفیر بریتانیا از سفرش به کابل اظهار خرسندی کرد و گفته است که جنگ پایان یافته، امنیت تأمین شده، وضعیت عادی است و کمک‌های بشردوستانه به شکل خوب فراهم می‌شود و مراکز تعلیمی باز شده اند.
وزارت خارجه طالبان به نقل از سفیر بریتانیا می نویسد که نخست وزیر بریتانیا به هیوگی شارتر فرمان داده تا تعامل با حکومت جدید طالبان را افزایش دهد.
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.02.2022
صالح: طالبان برای رهایی زنان افغانستانی از جامعه جهانی باج می‌گیرد
در ادامه این خبرنامه آمده است: "هیأت یادشده در رابطه به موجودیت گروه‌های خارجی در افغانستان گفت که باید هیچ فعالیتی نداشته باشند. وزیر امور خارجه در رابطه به نگرانی آنها گفت، ما تعهد کرده‌ایم که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و نه هم به چنین گروهی در اینجا اجازهٔ فعالیت می‌دهیم".
در این دیدار، سرپرست وزارت خارجه طالبان بعضی رسانه‌های را مغرض خواند و گفت آنان تلاش دارند تا طالبان را به اتهامات بی اساس پیوند دهند.
قابل ذکر است که با گذشت بیش از 5 ماه تاکنون هیچ کشوری حکومت جدید طالبان را به گونه قانونی به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала