راهی برای معکوس کردن فراموشی ناشی از پیری یافت شد

© Depositphotos.com / AndrewLozovyiПожилой мужчина с головной болью
Пожилой мужчина с головной болью - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
بر اساس تحقیقات جدید ماده معدنی موجود در بسیاری از غذاها می تواند تاثیر شناختی سکته مغزی را معکوس و یادگیری و حافظه را در مغزهای سالخورده تقویت کند.
محققان علوم اعصاب در دانشگاه کوئینزلند استرالیا به این نتیجه رسیده اند که سلنیوم، ماده معدنی موجود در بسیاری خوراکه ها می تواند از دست دادن حافظه مرتبط با افزایش سن را معکوس کند.
نتایج این مطالعه درمجله علمی ScienceDirect گزارش شده است.
سلنیوم یک ماده معدنی ضروری است که از خاک و آب جذب می شود و در غذاهایی مانند غلات، گوشت و بادام یافت می شود که بیشترین میزان آن در بادام برزیلی است.
دانشمندان همچنین آزمایش کردند که آیا سلنیوم بر زوال شناختی که گاهی اوقات پس از سکته مغزی تجربه می‌شود، تأثیر می‌گذارد، که می‌تواند بر حافظه و توانایی یادگیری افراد تأثیر بگذارد یا خیر.
علت ازدست دادن حافظه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
علت ازدست دادن حافظه
به گفته کارشناسان، سلنیوم همچنین به بهبود سریعتر مغز پس از سکته کمک می کند. در طول این مطالعه، دانشمندان آزمایشی را روی موش های مسن انجام دادند. زمانی که مکمل های سلنیوم به موش ها داده شد، تولید نورون ها افزایش یافت و نقایص شناختی مشاهده شده در پیری را معکوس و توانایی های شناختی آنها با وجود سن بالا به تدریج شروع به بهبود کرد.
دانشمندان همچنین آزمایش کردند که آیا سلنیوم بر زوال شناختی که گاهی اوقات پس از سکته مغزی تجربه می‌شود، تأثیر می‌گذارد، که می‌تواند بر حافظه و توانایی یادگیری افراد تأثیر بگذارد یا خیر.
موش‌های جوان واقعاً در وظایف یادگیری و حافظه خوب هستند، اما پس از سکته مغزی، دیگر نمی‌توانستند این وظایف را انجام دهند.
محققان گفته اند که "ما دریافتیم که نقص یادگیری و حافظه موش‌های مبتلا به سکته با دریافت مکمل‌های سلنیوم به حالت عادی بازگشت"
به گفته دانشمندان، کشف آنها به یافتن راه های جدیدی برای بهبود توانایی های ذهنی افراد مسن کمک می کند. در ضمن مصرف مکمل سلنیوم را بدون نیاز و مشورت با متخصص توصیه نمی کنند. متخصصان هشدار داده اند که افزایش بیش از حد این ماده در بدن می تواند بسیار مضر باشد.
محققان می‌گویند فردی که رژیم غذایی متعادلی از میوه ها، خسته جات، سبزیجات و گوشت دارد، معمولا سطح سلنیوم خوبی دارد.
اما در افراد مسن، به ویژه آنهایی که دچار بیماری های عصبی هستند، مکمل های سلنیوم می تواند مفید باشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала