شاهین سیاه آمریکایی اولین پرواز بدون خلبان را انجام داد

© Flickr / MartijnSikorsky S-70 (H-60) Black Hawk
Sikorsky S-70 (H-60) Black Hawk - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.02.2022
عضو شوید
بالگرد چند منظوره آمریکایی بلک هاوک نخستین پرواز آزمایشی بدون خلبان را انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه دیفنس نیوز به نقل از شرکت سیکورسکی می نویسد بالگرد چند منظوره آمریکایی UH-60 بلک هاوک برای اولین بار در حالت کاملا بدون سرنشین پرواز کرد.
اولین پرواز آزمایشی این هلیکوپتر نظامی ارتش آمریکا در تاریخ 5 فبروری، در پایگاه نظامی فورت کمبل در کنتاکی (ایالات متحده آمریکا) به مدت نیم ساعت انجام شد.
دومین آزمایش در تاریخ 7 فبروری انجامشد. در طی آزمایشات، پرواز هلیکوپتر میان آسمان خراش های نیویورک شبیه سازی شد.
آزمایش مربوطه به عنوان بخشی از برنامه سیستم اتوماسیون کار در کابین خلبان هواپیما (ALIAS) که توسط آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته وزارت دفاع ایالات متحده پشتیبانی می‌شود، انجام شد. سیکورسکی حدود شش سال روی این پروژه کار کرد.
بالگرد چند منظوره آمریکایی UH-60 موسوم به بلک هاوک، نقش اسب بارکش را در ارتش آمریکا و همپیمانان آن در سراسر جهان بر عهده دارد.
کاربریهای مختلف آن از کاربرد در عملیات ویژه و عملیات تهاجمی گرفته تا آمبولانس هوایی، مرکز فرماندهی و کنترل سیار، ترابری و ... آن را به عنوان یک بالگرد موفق چندمنظوره معرفی کرده است.
کار طراحی بلک هاوک در چارچوب طرحی موسوم به هواگرد ترابری تاکتیکی همه منظوره ارتش آمریکا (UTTAS) در اواخر دهه 1960 میلادی آغاز شد. در این طرح از تجربیات حاصل از کاربرد چند منظوره بالگرد UH-1 هیوی کبرا در میادین نبرد نیز استفاده شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала