فرمانده انگلیس: دولت طالبان به رسمیت شناخته شود

© Photo / twitter/Qahar.Bهیئتی از مقامات ارشد حکومت طالبان عازم ترکیه شد
هیئتی از مقامات ارشد حکومت طالبان عازم ترکیه شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
عضو شوید
دیوید ریچاردز فرمانده سابق ارتش انگلیس اعلام کرد غرب باید طالبان را به رسمیت بشناسد و بپذیرد که در جنگ افغانستان شکست خورده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشنال نیوز، دیوید ریچاردز فرمانده ارتش انگلیس که در سال 2006 فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را بر عهده داشت، گفت: غرب باید بپذیرد که در جنگ افغانستان شکست خورده و برای جلوگیری از گرسنگی دسته جمعی با طالبان همکاری کند.
فرمانده سابق ارتش انگلیس در ادامه از دولت ها خواست تا فروتنانه شکست را بپذیرند و همدردی خود را برای رفاه 40 میلیون نفر نشان دهند.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در گزارش اخیر خود در نشست شورای امنیت با موضوع افغانستان گفت که 6 ماه پس از تسلط طالبان بر افغانستان، این کشور همچنان با شرایط بحرانی مواجه است. خانواده‌ها در چادرهای موقت زیر ورقه‌های پلاستیکی زندگی می‌کنند و برای گرم شدن مجبور هستند وسایل خود را بسوزانند.
دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه نقدینگی در افغانستان وجود ندارد، اضافه کرد خطر سقوط ارز ملی افغانستان و نابودی 30 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور در یک سال آینده وجود دارد.
Башня Виктории Вестминстерского дворца (парламент) в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
خواست بریتانیا از جامعه جهانی: طالبان را به رسمیت بشناسید
گوترش همچنین گفت که تحریم‌ها و بی‌اعتمادی سیستم بانکی جهانی به این کشور، نزدیک به 9 میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرده است. کمبود نقدینگی به ویژه ارز ملی ظرفیت دسترسی به افغان‌های نیازمند را محدود می‌کند.
با گذشت نزدیک به 6 ماه از تسلط طالبان بر افغانستان، تاکنون هیچ کشوری حاکمیت این گروه را به رسمیت نشناخته است.
بحران مشروعیت حاکمان افغانستان، روند کمک‌رسانی به مردم این کشور که بیش از نیمی از جمعیت آن با گرسنگی مواجه‌اند، تحت تاثیر قرار داده است.
کشورهای بین الملل به رسمیت شناختن دولت طالبان را مشروط به تشکیل دولت فراگیر در افغانستان، احترام به حقوق بشر و مبارزه با تروریسم کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала