طرح دانشمندان چینایی که در چهار دقیقه کووید را تشخیص می‌دهد

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудница Центрального НИИ Эпидемиологии Роспотребнадзора в Москве, где разработана и зарегистрирована тест-система на выявление мутации коронавируса N501Y
Сотрудница Центрального НИИ Эпидемиологии Роспотребнадзора в Москве, где разработана и зарегистрирована тест-система на выявление мутации коронавируса N501Y  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
گروهی از دانشمندان چینایی یک آله‌ای را ساخته اند که در ظرف چهار دقیقه نتیجه آزمایش ویروس کرونا را اعلام می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله علمی Nature Biomedical Engineering، گروهی از دانشمندان دانشگاه فودان شانگهای دستگاهی را برای تست هرچه سریعتر ویروس کرونا ساخته اند.
نویسندگان مقاله نوشته اند: ما یک حسگر زیستی ماشینی، برای تشخیص SARS-CoV-2 ساخته ایم که در کمتر از چهار دقیقه روی نمونه های نازوفارنکس تشخیص می دهد."
Медицинские сотрудники в защитных костюмах перевозят журналиста с положительным тестом на CoVID-19 в карантинный отель в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
پیوند بین گروه خونی و کووید-19
به گفته محققان، دستگاه جدید از اجزای مکانیکی میکروسکوپی استفاده می‌کند که وقتی با میکروالکترونیک ترکیب می‌شوند، می‌توانند پاسخ‌های مکانیکی، شیمیایی، بیولوژیکی یا دیگر حس‌ها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کنند.
به گفته آنها این دستگاه را میتوان با کمپیوتر و تلفن وصل کرد.
این آزمایش روی 33 مریض که قبلاً مبتلا به کووید-19 تشخیص داده شده بودند و 54 فرد سالم انجام شد.