آمریکا اولین کشوری است به سیاره ای دیگر موشک پرتاب می کند

© Photo / NASA/JPL-Caltech/MSSS Образование в виде бедренной кости на поверхности Марса
Образование в виде бедренной кости на поверхности Марса  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.02.2022
عضو شوید
ایالات متحده آمریکا در جهان اولین کشور است که به سیاره ای دیگر موشک پرتاب خواهد کرد.
به گزارشاسپوتنیک، ناسا (آژانس فضایی ایالات متحده)، به شرکت آمریکایی لاکهید مارتین سفارش داد تا یک موشک برای پرواز به مریخ ایجاد کند که بتواند اولین نمونه های سنگ مریخ را در دهه 2030 به زمین باز می گرداند.
ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: "موشک کوچک و سبک وزن" که قرارداد توسعه آن امضا خواهد شد اولین موشکی خواهد بود که از سیاره دیگری بلند می‌شود و "نمونه‌های سنگ، رسوب و اتمسفر را از سطح سیاره سرخ بازمی‌گرداند."
مریخ نورد "استقامت" ناسا از زمانی که یک سال پیش بر روی همسایه زمین فرود آمد، نمونه‌هایی از مناطق مختلف مریخ جمع آوری کرده است.
Космический телескоп имени Джеймса Уэбба  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
تلسکوپ فضایی جدید ناسا وارد مدار خورشید می‌شود+ویدیو
هدف از این ماموریت یافتن آثاری از زندگی باستانی در سیاره سرخ است. اما این نمونه‌ها باید در آزمایشگاه‌های روی زمین مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. نمونه‌ها جمع‌آوری می‌شوند و سپس در یک عملیات پیچیده که موشک لاکهید مارتین یک عنصر کلیدی در آن خواهد بود، به زمین پرتاب می‌شوند.
به گفته ناسا، قرارداد این وسیله نقلیه با قابلیت حرکت و نشستن روی مریخ دارای ارزش بالقوه 194 میلیون دالر است.
تلاش ناسا برای یافتن حیات در مریخ درحالی است که دانشمندان هشدار می‌دهند در سیاره ما، زمین کافی برای حل همه مشکلات وجود ندارد؛ دانشمندان می گویند از آنجا که بخش بزرگی از سیاره ما قبلا مصرف شده، انسان برای استفاده از زمین به شکلی قابل دوام و موثر با انتخاب‌های سختی روبروست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала