متخصص اعصاب روسی در مورد اختلالات مغزی پس از COVID-19 صحبت کرد

© Depositphotos.com / AndreusМозг человека
Мозг человека - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.02.2022
عضو شوید
مخیتاریان متخصص مغز و اعصاب گفت: ممکن است پس از ابتلا به ویروس کرونا اختلال حافظه ایجاد شود.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس آزمایشگاه نوروژریاتریک مرکز علمی و کلینیکی پیرولوژی دانشگاه طب تحقیقات ملی روسیه به نامN.I. Pirogov ، متخصص مغز و اعصاب هلن مخیتاریان اظهار داشته است که ممکن است آنعده مریضان که از ویروس کرونا رنج می برند، دچار اختلال حافظه شوند.
Задумчивый паренек чешет затылок - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2019
مشوره های جراح مغز و اعصاب برای تقویت حافظه
این متخصص گفت: ویروس کرونا به گیرنده های مغز می چسبد و باعث ایجاد اختلالات مؤقت می گردد. واقعاً تعداد زیادی از این گیرنده ها در مغز وجود دارد. من شخصا با اختلالات حافظه سروکار دارم. مخیتاریان توضیح داد که این یکی از شکایات اصلی است که پس از ابتلا به کووید-19 باقی می‌ماند.
به گفته وی، حتی پس از یک دوره بسیار خفیف، مریضان بهبود یافته از COVID-19 از اختلالات حافظه شکایت داشتند که مانع کار آنها می شد. این متخصص خاطرنشان کرد: هنوز تاثیر سویه اومیکرون ویروس کرونا بر مغز بررسی نشده است، اما پس از ابتلا به سویه‌های قبلی، افراد دچار اختلال حافظه، اضطراب و افسردگی و سکته‌های مغزی شدند.
Чашка кофе на столе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
فواید قهوه برای عملکرد مغز
این متخصص مغز و اعصاب افزود: تغییرات با گذشت زمان می گذرد، فعلاً صحبت از تخلفات غیرقابل برگشت نیست. در برخی موارد، ویروس کرونا ممکن است بر مغز تأثیر نگذارد، اما دانشمندان هنوز نتوانسته‌اند مشخص کنند که این به چه چیزی مرتبط است.
پیش از این، سرگئی توکارف، متخصص ارشد پیشگیرانه منطقه فدرال اورال، متخصص اطفال، داکتر علوم طب گفت که چه علامتی از omicron در افرادی که برای مدت طولانی مریض بوده اند، باقی می ماند. به گفته وی، درد عضلاتی یا میالژی در افرادی که تحت فشار omicron قرار گرفته اند تا یک سال ادامه پیدا می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала