Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جواز سالانه باشگاه های ACL صادر شد، دور نهایی لیگ معیاری افغانستان به زودی..

جواز باشگاه های لیگ قهرمانان
جواز باشگاه های لیگ قهرمانان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.02.2022
عضو شوید
فدراسیون فوتبال افغانستان از برگزاری دور نهایی رقابت های لیگ قهرمانان افغانستان در آینده نزدیک خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون فوتبال افغانستان در خبرنامه ای اعلام کرده است که جواز رسمی سال 2022 به 12 باشگاه حاضر در لیگ قهرمانان افغانستان داده شده است.
فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری سه دوره این مسابقات در سال گذشته به میزبانی کابل، بلخ و هرات، تا کنون موفق به برگزاری دور نهایی آن نشده است.
این در حالیست که پس از تحولات اخیر افغانستان، موجی از انتقادات بخاطر توقف این لیگ و عدم برگزاری آن به فدراسیون فوتبال افغانستان وارد شده است، زیرا فدراسیون فوتبال دو تورنمنت نمایشی را تحت نام جام امن و جام وحدت در کابل و قندهار برگزار کرد که حتی شماری از فوتبالیستان مطرح آن را تحریم کردند.
در خبرنامه ای که در صفحه رسمی رقابت های لیگ قهرمانان منتشر شده آمده است:
12 باشگاه خدیم سرپل، استقلال کابل، سرخ پوشان هرات، ابومسلم فراه، عصمت لغمانی هلمند، موج ساحل تخار، کلوب اتلان خوست، عینو مینه کندهار، جوانان لغمان، جبل السراج پروان، خراسان فاریاب و جوانان واحدی کندز که در سال ۲۰۲۱ نیز توانسته بودند با رعایت و سپری کردن معیارهای از قبل مشخص شده AFC و فدراسیون فوتبال کشور، جواز رسمی حضور در رقابت های لیگ قهرمانان را کسب کنند، این جواز را تا پایان سال ۲۰۲۲ نیز دریافت کردند.
این در حالیست که تا کنون سه دور از مسابقات لیگ قهرمانان به میزبانی ولایات کابل، بلخ و هرات برگزار شده است و قرار است دور چهارم و نهایی این رقابت ها نیز در آینده نزدیک برگزار گردد.
فدراسیون فوتبال افغانستان همچنان گفته است که به ادامه برگزاری و پایان موفقانه نخستین لیگ معیاری فوتبال افغانستان، مصمم است.
فدراسیون فوتبال افغانستان همچنین اعلام کرده است، قهرمان این مسابقات که ثبت و تایید AFC است، در صورت دریافت جوایز معتبر باشگاهی، در رقابت های AFC CUP آسیا شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала