مجاهد: رسانه ها مکلف اند به ارزش‌های دینی و ملی متعهد باشند

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
طالبان در واکنش به گزارش مشترک فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران و اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان، می‌گوید که حکومت اسلامی طالبان به آزادی رسانه متعهد است و رسانه‌ها نیز مکلفند بی‌طرف و به ارزش‌های دینی و ملی متعهد باشند.
به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت اسلامی طالبان امروز (شنبه) در پیامی به رسانه ها گفته که حکومت طالبان به آزادی رسانه متعهد است.
سخنگوی حکومت طالبان همچنین در این پیام خود افزوده است که رسانه ها مکلفیت دارند که بی طرف و به ارزش های دینی و ملی متعهد باشند.
او گفته که "ما تلاش داریم که موانع در برابر رسانه ها را دور نماییم، از رسانه ها نیز می خواهیم که به قانون رسانه ها عمل نمایند."
مجاهد خاطرنشان کرده است که راپورها و ‌تشویش ها در این مورد تحت برسی است.
این در حالی است که فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران و اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان روز گذشته (جمعه) با انتشار گزارشی، گفته‌اند که پس از تسلط طالبان بر افعانستان، فعالیت 318 رسانه متوقف شده و نزدیک به 3 هزار خبرنگار هم شغل‌های شان را از دست داده‌اند.
در گزارش مشترک این دونهاد آمده است که پس از تحولات سیاسی اخیر در افغانستان، رسانه‌ها، به ویژه زنان خبرنگار بیشترین آسیب را متحمل شده‌اند. زیرا به گفته این نهادها 72 درصد خبرنگارانی که وظایف‌شان را از دست داده‌اند، زنان هستند.
براساس این ارزیابی، از 114روزنامه که قبل از تحولات سیاسی فعالت داشتند، تنها 20 روزنامه توانسته به فعالیت‌های شان ادامه دهند.
درعین حال این نهادها از توقف ۵۱ شبکه تلویزیونی، 132 شبکه رادیویی و 49 رسانه آنلاین خبرداده‌اند.
انتونی بیلانجه، مسئول فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران توقف رسانه‌ها را نه تنها برای خبرنگاران، بلکه برای شهروندان کشور هم تاسفبار عنوان کرده است. زیرا از نظر توقف گسترده رسانه‌ها میزان دسترسی به اطلاعات را به گونه اسفباری کاهش می‌دهد.
وی از جامعه جهانی خواسته است که رسانه‌ها و خبرنگاران افغانستان را مورد حمایت قرار دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала