تلاش ها جهت جلوگیری از فروش اف-16 به ترکیه در امریکا

CC0 / / U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon
U.S. Air Force F-16 Fighting Falcon - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.02.2022
عضو شوید
قانونگذاران امریکا از وزرای دفاع و خارجه این کشورخواستند از ارسال جت‌های جدید "اف-16" به ترکیه خودداری کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع خبری، گروه دو حزبی تشکیل شده از50 نماینده کنگره در ایالات متحده با فشار بر وزارت خارجه و دفاع این کشور خواستار جلوگیری از فروش نسل جدید جنگنده‌های "اف-16" ساخت امریکا و کیت‌های ارتقاء یافته به ترکیه هستند.
آنها در بیانیه‌ای به بلینکن و لوید آستین گفته اند: ما قویاً از شما می‌خواهیم که درخواست ترکیه برای خرید جنگنده‌های جدید اف-16 و کیت‌های مدرن‌سازی را رد کنید و اقدامات فوری برای پاسخ دادن به اقدامات اردوغان انجام دهید.
ترکیه روند خرید جنگنده اف-16 از امریکا را آغاز کرده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
ترکیه روند خرید جنگنده اف-16 از امریکا را آغاز کرده است
در بخش دیگر این نامه آمده است، تا زمانی که "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه اقدامات ملموسی برای توقف اقدامات بی ثبات کننده و نقض قوانین بین‌المللی در داخل و خارج انجام ندهد، ایالات متحده نباید از ارتش ترکیه حمایت بیشتری کند.
اما سابقه نشان می‌دهد که تا زمانی که ایالات متحده از همه ابزارهای دیپلماتیک خود از جمله تحریم‌های اقتصادی هدفمند استفاده نکند، او رفتار خود را تغییر نخواهد داد.
اردوغان چندی قبل با "جو بایدن" رئیس جمهور امریکا دیدار کرد تا حمایت او را بابت قرارداد اف-16جلب کند. بایدن نیز گفت که حداکثر تلاش خود را در این مسیر انجام خواهد داد. ترکیه برای ارتقای نیروی هوایی خود درخواست خرید 40 فروند جنگنده اف-16 از آمریکا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала