کارشناس: روسیه و چین در بیانیه‌ای مشترک به امریکا سیگنال ارسال کردند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции "Дяоюйтай" в Пекине
Президент РФ Владимир Путин и председатель КНР Си Цзиньпин во время встречи в государственной резиденции Дяоюйтай в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
عضو شوید
"وان چینگسون" دانشمندان جوان در مرکز مطالعات روسیه در دانشگاه چین شرقی می‌گوید که چین و روسیه با امضای بیانیه‌ای مشترک به ایالات متحده امریکا این سیگنال را ارسال کردند که برای حفاظت از امنیت استراتژیک در کشورهای خود هماهنگی بیشتری انجام خواهند داد، زیرا در این زمینه جایی برای عقب نشینی وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ، روسای جمهور روسیه و چین ظهر امروز (جمعه) در دیدار خود در شهر پکن، یک بیانیه مشترک میان دو کشور درباره ورود روابط بین‌الملل به یک دوره جدید و توسعه پایدار به امضا رساندند. در این بیانیه مشترک، روسیه و چین متعهد شدند با هر گونه دخالت خارجی در امور کشورهای دارای حاکمیت به هر بهانه ای که باشد، مقابله کنند و از امریکا نیز درخواست کردند که به ابتکارعمل تضمین های امنیتی روسیه پاسخ مثبت دهد و از طرح های خود برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا – اقیانوسیه و اروپا دست بکشد. در بیانیه روسیه و چین از ایالات متحده و متحدانش می‌خواهند که با ارائه گزارش مناسب در مورد فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی خود در خارج از کشور و در قلمرو ملی‌ خود ارائه دهند و با ازسرگیری مذاکرات در مورد پروتکل های الزام‌آور معاهده منع سلاح های بیولوژیک ، آشکارا، شفاف و مسوولانه عمل کنند که بتوان با یک روش موثر راستی آزمایی کرد.
چینگسون در اظهارنظر در مورد بیانیه‌‌ای مشترک روسیه و چین گفت: روسیه و چین نه تنها نارضایتی خود را از این واقعیت که ایالات متحده به‌طور یکجانبه از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان‌بُرد و کوتاه بُرد (INF) با وجود نگرانی‌های جهان خارج شد ابراز کردند، بلکه نوعی سیگنال را به امریکا ارسال کردند که برای حفاظت از امنیت استراتژیک در کشورهای خود هماهنگی بیشتری انجام خواهند داد، زیرا در این زمینه جایی برای عقب نشینی وجود ندارد.
به گفته وی، این بیانیه مشترک همچنین پاسخی به امتناع امریکا از انجام گفتگو درباره اطمینان به پیشنهاد طرح ضمانت امنیتی روسیه است.
Председатель КНР Си Цзиньпин и президент России Владимир Путин а торжественном вечере, посвященном 70-летию установления дипломатических отношений между Россией и Китая - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.02.2022
پوتین و شی جین پینگ اظهارنامه‌ای را درمورد روابط خارجی امضا کردند
چینگسون می‌گوید که پس از شیوع بیماری همه‌گیر، مشکل تهدیدات بیولوژیکی در جهان تشدید شده است. به گفته وی، باوجود این که امریکا آزمایشگاه‌های مخفی زیادی در نزدیکی مرزهای روسیه و چین ساخته است و در آنجا تحقیقاتی در زمینه میکروبیولوژیکی انجام می‌دهند و این نگرانی مشترک روسیه و چین است.
این کارشناس خاطرنشان کرد که چین و روسیه طرف‌های کنوانسیون منع سلاح‌های کیمیاوی هستند و اغلب از توقف گسترش تسلیحات کیمیایی در مقیاس بزرگ حمایت می‌کنند.
وی گفت: کشورها به شدت مخالف هستند که امریکا به بهانه‌های مختلف بی‌اساس، ممنوعیت‌های بین‌المللی از جمله گسترش سلاح‌های کیمیاوی را زیر پا می‌گذارد، روسیه و چین را تحت فشار قرار می‌دهد، به کشورهای ما تهمت می‌زند و تلاش می‌کند امنیت آنها را نقض کند. روسیه و چین نمی‌توانند به این موضوع سکوت اختیار کنند و پاسخ ندهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала