نتایج یک تحقیق: تماشای تلوزیون احتمال ابتلا به اوتیسم را در کودکان افزایش می‌دهد

© AFP 2023 / SAID KHATIBДети смотрят телевизор, фото из архива
Дети смотрят телевизор, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.02.2022
عضو شوید
بر اساس یک مطالعه، کودکان که دست‌کم دو ساعت در روز را صرف تماشای تلوزیون می‌کنند سه برابر بیشتر در معرض ابتلا به اوتیسم قرار دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی‌میل، محققان جاپانی ارتباط میان زمان تماشای تلوزیون 84 هزار کودک یک ساله را با میزان ابتلای آن‌ها به اوتیسم (درخودماندگی) در سه سالگی مورد بررسی قرار دادند.
میزان ابتلا به اوتیسم در بین پسرانی که به مدت دو تا چهار ساعت در روز در معرض صفحه نمایش‌ها بودند 3.5 برابر بیشتر از پسرانی بود که اصلا به صفحه نمایش‌ها نگاه نکرده بودند. اگرچه هیچ ارتباط مشابهی در میان دختران یافت نشد.
متخصصان دانشگاه یاماناشی (Yamanashi) می‌گویند که یافته‌های آن‌ها از محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش‌ها در میان کودکان حمایت می‌کند.
دانشمندان به طور دقیق نمی‌دانند که علت ایجاد اوتیسم چیست، اما گاهی این بیماری از والدین به کودکان به ارث می‌رسد و علاوه بر آن مطالعات نشان می‌دهد که این موضوع در والدینی که سن بیشتری دارند و مادرانی که دچار اضافه وزن هستند و بیشتر از عوارض بارداری رنج می‌برند شایع‌تر است.
نوزاد در بغل پرستار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
دانشمندان: فقر والدین مغز نوزادان را تغییر می دهد
به گفتۀ محققان، در دوران نوزادی و زمانی که رشد عصبی در حال انجام است، عوامل محیطی مانند تحریک‌های عصبی از طریق صفحه‌های نمایش می‌تواند بر رشد عصبی اثر بگذارد.
این تیم می‌گویند که عدم وجود ارتباط میان زمان تماشای صفحه نمایش‌ها و میزان اوتیسم در میان دختران می‌تواند نرخ بالای تشخیص این بیماری در میان پسران را توضیح دهد، اما دانشمندان تاکنونی قادر به توضیح علت آن نبوده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала