دانشمندان: تغییرات اقلیمی دست کم گرفته شده است

© AP Photo / Saul SantosЛава от извергающегося вулкана на канарском острове Ла-Пальма
Лава от извергающегося вулкана на канарском острове Ла-Пальма - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
دانشمندان آمریکایی و چینی رویدادهای شدید در رابطه با آب و هوا را با افزایش رطوبت مرتبط می دانند.
به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان در ایالات متحده و چین دریافته اند که رطوبت هوا عامل اصلی بروز حوادث خطرناک در مواجهه با تغییرات اقلیمی است.
این موضوع در مجله مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا منتشر شده است.
برآورد افزایش رطوبت همراه با گرما نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی (اقلیمی) از سال 1980 تقریباً دو برابر بیش‌تر از آنچه قبلا تصور می شد است.
محققان دمای پتانسیل معادل را اندازه گیری کردند که انرژی رطوبت موجود در جو را منعکس می کند و مشخص شد که این شاخص با رویدادهای شدید مانند امواج گرما، بارش و سیل همراه است.
تغییرات اقلیمی، کشورهای فقیر را تهدید می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
تغییرات اقلیمی، کشورهای فقیر را تهدید می‌کند
با افزایش میانگین دمای جهانی، هوا شروع به نگه داشتن رطوبت بیشتری می کند که این رطوبت هفت درصد به ازای هر درجه سانتیگراد است.
هنگامی که رطوبت متراکم می شود، انرژی گرمایی آزاد می شود که در نتیجه بارش را تشدید می کند. علاوه بر این، بخار آب یک گاز گلخانه ای قدرتمند است که به گرم شدن هوا کمک می کند.
از سال 1980 تا 2019، جهان حدود 0.79 درجه سانتیگراد گرمتر شده است. در همین حال، با در نظر گرفتن انرژی رطوبت، جهان گرم و 1.48 درجه سانتیگراد مرطوب شد، در مناطق استوایی گرمایش چهار درجه بود. گفتنی است، رطوبت بالا در مناطق استوایی فعالیت طوفان را به طوفان های گرمسیری و بادهای موسمی تقویت می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала