شاخه داعش ولایت خراسان آموزش دیده و خطرناک است

© Sputnik / TAНападение террористов ИГ (запрещена в России) в Кабуле
Нападение террористов ИГ (запрещена в России) в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
سازمان همکاری شانگهای: آموزش دیده ترین و خطرناک ترین شاخه داعش، گروه ولایت خراسان افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، از اسناد ساختار منطقه ای ضد تروریستی سازمان همکاری شانگهای بر می آید که شاخه داعش "ولایت خراسان" که در افغانستان فعالیت می کند، آموزش دیده ترین و خطرناکترین سازمان تروریستی بین المللی است.
در این اسناد آمده است: "تحلیل فعالیت‌های سازمان تروریستی بین‌المللی دولت اسلامی ولایت خراسان، حاکی از پتانسیل با کیفیت بالاتر نسبت به دیگر دسته های جنگجویان تروریست خارجی آموزش دیده است که در مقایسه با دیگر ساختارهای داعش عمل می‌کند.
بر اساس گزارش ساختار ضد تروریستی، در سال 2021، شبه نظامیان ولایت خراسان 340 حمله تروریستی را در افغانستان انجام دادند که در آن بیش از 1700 نفر کشته شدند. برای مقایسه، دولت اسلامی سال گذشته 1080 حمله در عراق انجام داد و 1590 نفر را کشت.
گارد ویژه معاون ریاست‌جمهوری سابق افغانستان سرکرده داعش است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2021
رهبر شاخه خراسان گروه داعش شامل "فهرست سیاه" سازمان ملل شد
از 15 آگست 2021 و به قدرت رسیدن طالبان (گروه تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل) در افغانستان، داعش شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد بوده است که توسط تعدادی از عوامل مرتبط به هم تقویت شده است.
در کنار آنها تعداد قابل توجهی از زندانیان، زندان های ناتو، تسلیم شدگان ارتش افغانستان و به طور کلی دارای بستر ایدئولوژیک جنبش جهادی استف قرار دارند.
گفتنی است، در پایان ماه آگست سال گذشته، 13 سرباز آمریکایی و ده ها تن از ساکنان محلی در انفجاری در فرودگاه کابل کشته شدند، جایی که مردم افغانستان می باید از آنجا تخلیه می شدند. ایالات متحده گروه دولت اسلامی - ولایت خراسان را مسئول این حمله دانست و دو تن از فعالان آن را با حمله هواپیمای بدون سرنشین کشت. در ماه اکتبر، ولایت خراسان مسئولیت انفجار در یک مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان را بر عهده گرفت که در آن دست کم 120 نفر کشته و حدود 150 نفر زخمی شدند. سنا الله غفاری، رهبر ولایت خراسان در لیست تروریست ها و افراط گرایان روسیه نیز قرار گرفت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала