رییس پارلمان اروپا: طالبان افغانستان را از جامعه‌ ای پویا به کشوری آشفته تبدیل کرد

© Roberta Metsola twitter رییس پارلمان اروپا: طالبان افغانستان را از جامعه‌ ای پویا به کشوری آشفته تبدیل کرد
رییس پارلمان اروپا: طالبان افغانستان را از جامعه‌ ای پویا به کشوری آشفته تبدیل کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.02.2022
عضو شوید
رییس پارلمان اروپا گفت، که با به قدرت‌ رسیدن طالبان، وضعیت حقوق بشری در این کشور به‌ویژه برای زنان به‌شدت وخیم‌تر شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، روبرتا متزولا، رییس پارلمان اروپا، امروز (سه‌‌شنبه، ۱۲ دلو) در نشست دو روزه‌ ای پارلمان این کشور که درباره زنان افغانستان صحبت می‌کرد گفت، که طالبان افغانستان را از جامعه‌ی پویا و پُررونق، به کشوری بحران‌زده و در حال سقوط مبدل کرده‌ اند.
خانم متزولا گفته است، که با به قدرت‌ رسیدن طالبان، وضعیت حقوق بشری در این کشور به‌ویژه برای زنان به‌شدت وخیم‌تر شده است.
رییس پارلمان اروپا افزوده است، که در این نشست دو روزه، پارلمان اروپا تجربه‌های زنان افغانستان را خواهد شنید و کوشش می‌کند تا به مشکل‌های شان رسیدگی کند.
او تاکید کرده که بازگشت طالبان، دست‌آوردهای زنان و دختران افغانستان و مبارزه‌ی آنان در برابر نابرابری‌های جنسیتی نابود کرده است.
از سوی هم، روبرتا متزولا که از نخستین سخن‌رانان نشست دو روزه‌ی "روزهای زن افغانستانی" بود، گفت، که پارلمان اروپا در تلاش ارزیابی وضعیت زنان افغانستان هستند تا بتوانند به آنان کمک کند.
باید یادآور شد که نشست پارلمان اروپا ام‌روز آغاز شده و فردا پایان خواهد یافت.
در این نشست، به نمایندگی از زنان افغانستان، سیما سمر، حبیبه سرابی، ظریفه غفاری، حوریه مصدق، شهرزاد اکبر و آریانا سعید دعوت شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала