افغانستان و پاکستان متعهد به هماهنگی در گذرگاه‌های مرزی شدند

© T Bتورخم
تورخم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
کابل و اسلام‌آباد مکانیزم هماهنگی جدید برای حل و فصل مسایل در گذرگاه‌های مرزی ایجاد خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، موید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان، روز یک‌شنبه، ۱۰ دلو سفر خود به کابل را با هدف بحث در مورد تعامل اقتصادی و راه‌های رسیده‌گی به بحران انسانی در همسایه شمال غربی پاکستان، به پایان رسانده است.
در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر مشاور امنیت ملی پاکستان منتشر شده، آمده است که آقای یوسف با مقامات افغان، از جمله امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه، عبدالسلام حنفی، معاون رییس‌الوزرا در سفر دو روزه خود به کابل، دیدار کرده است.
در خبرنامه تذکر رفته است که "این دیدار نتایج قابل توجهی از نظر حرکت رو به جلو در زمینه تسهیل تجارت و حمایت از بخش اجتماعی به همراه داشت."
به گفته خبرگزاری الجزیره، دو طرف توافق کرد‌ه‌اند که یک مکانیسم هماهنگی در سطح ملی برای افزایش تسهیلات در نقاط مرزی ایجاد کنند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
نخست وزیر پاکستان: افغانستان با بدترین آشفتگی انسانی روبرو است
آن‌ها همچنین موافقت کرده‌اند که تجارت مبادله‌ای را آغاز کنند و روش‌های آن باید فوراً بررسی شود.
الجزیره می‌افزاید که عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه گفته که تمرکز اقتصادی هر دو طرف یک پیشرفت مثبت است.
از سوی هم متقی گفته است که ما یک مسیر ترانزیتی از طریق افغانستان به اوزبیکستان، تاجیکستان و ترکمنستان برای تجارت باز کرده‌ایم و از جانب پاکستان انتظار داریم که برای تاجران ما تسهیلات فراهم کند.
مشاور امنیت ملی پاکستان می گوید، دو طرف متعهد شد‌ه‌اند که روی پروژه‌های طولانی مدت اتصال منطقه‌ای، از جمله پروژه خط لوله گاز طبیعی ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند (TAPI) اقدامات موثر انجام دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала