کرزی خواهان حکومت همه شمول و تامین حقوق زنان شد

© Sputnik / J. Kargyarواکنش تند کرزی به کشتار غیرنظامیان توسط امریکایی‌ها در هلمند
واکنش تند کرزی به کشتار غیرنظامیان توسط امریکایی‌ها در هلمند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.01.2022
عضو شوید
حامد کرزی اظهار داشته است که به جای مشورت های بیرونی، مردم افغانستان باید بین خود و از طریق تفاهم ملی و سراسری راه بیرون رفت از مشکلات کنونی را پیدا کنند.
به گزارش اسپوتنیک، طلوع نیوز خبر داده است که حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور میگوید که ایجاد حکومت همه شمول و تامین حقوق زنان نه تنها خواست های جهان، بل خواست های اصلی مردم افغانستان نیز استند.
آقای کرزی طی سخنرانی ویژه گفته است که او و عبدالله عبدالله در یک نامه از امارت اسلامی خواسته اند که برای آغاز یک روند تفاهم سیاسی، نشستی را با سیاستگران از بهر زمینه سازی برای برگزاری لویه جرگه برگزار کند تا آینده کشور روشن شود.
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
کرزی: پس از فرار غنی، طالبان را به کابل دعوت کردم
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین، گفت:"ما پیشنهاد کرده ایم؛ برای آغاز یک پروسه تفاهم سیاسی- ملی، نشست با بعضی از سیاست گران افغانستان و به ویژه نشست با زنان و مردان افغانستان و نشستی که در آن زنان افغانستان هم کاملا حضور داشته باشند و سرانجام یک فراخوان ملی برای دایر کردن لویه جرگه مردم افغانستان که عنعنه ملی، تاریخی و قدیمی ماست".
در همین حال انعام الله سمنگانی، معاون سخنگوی امارت اسلامی، می گوید:"امارت اسلامی هنوز کوشش می نماید تا زمینه های بیشتری گفت وگو میان خود افغانان مساعد شود تا بتوانند به یک سلسله مسایلی که هنوز مایه نگرانی به افغانان و جامعه جهانی است یک راه حل خوبی پیدا بکنند."
حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان و سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در حال مصاحبه با خبرنگاران پس از پایان دومین نشست بین‌الافغانی در مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2021
کرزی: طالبان را مثل برادرانم میبینم
ایجاد حکومت فراگیر و همه شمول و تامین حقوق زنان در سرخط پیش شرط های جامعه جهانی برای به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی قرار دارند؛ چیزی که آقای کرزی میگوید عملی شدن این دو مورد نه تنها خواست های جهان استند بل خواست های مردم افغانستان نیز استند.
حامد کرزی، رییس جمهور پیشین، گفت: "اگر دنیا بخواهد یا نخواهد، اگر ملل متحد بالای افغان‌ها صدا کند یا نکند، اگر ملل متحد بالای حکومت سرپرست صدا کند یا نکند؟ این نخست خواست ما افغان‌ها است که یک حکومت فراگیر و ملی داشته باشیم که نماینده همه باشد و حقوق زنان و نقش زنان در جامعه و آموزش زنان تامین شود، این اساسات ما است و این باید حتماً باشد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала