انس حقانی: تاثیرات مثبت نشست اسلو به زودی دیده خواهند شد

© Sputnikانس حقانی
انس حقانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.01.2022
عضو شوید
انس حقانی، برادر سراج الدین حقانی؛ وزیر امور داخله حکومت سرپرست طالبان گفته است که تاثیرات نشست اسلو به زودی دیده خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، انس حقانی، برادر وزیر امور داخله حکومت سرپرست طالبان که در ترکیب هیئت طالبان در نشست اسلو حضور داشت در گفتگو با تلویزیون ملی افغانستان گفت که سفر هیات طالبان به اسلو، پایتخت ناوری پر از دستاورد بود.
به گفته او، سفر هیات طالبان به اسلو یک گام مهم برای وصل افغانستان به جهان بود و تاثیرات این نشست به زودی دیده خواهند شد.
به دنبال سفر هیئت طالبان برای شرکت در نشست سه روزه در اسلو، پایتخت ناروی، شکایت‌ها و انتقادات از حضور انس حقانی (عضو ارشد شبکه حقانی و برادر سراج‌الدین حقانی، رهبر آن شبکه) در ترکیب این هیئت افزایش یافت.
دیدار سراج‌الدین حقانی با بازمانده‌گان «انتحاری‌ها»   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
حقانی : اگر به رسمیت شناخته نشویم تهدید علیه آمریکا ادامه خواهد داشت
گفته شد که حقانی با یک تخلص (اسم فامیلی) دیگر به این کشور سفر کردبود.
در همین حال، یوناس گار استوره، نخست‌‌وزیر ناروی گفته است، خبر نداشته که این عضو ارشد شبکه حقانی در ترکیب هیئت طالبان در نشست اسلو حضور دارد.
گفتنی است نشست سه روزه هیات طالبان با مقامات اروپایی و آمریکا در ناروی از روز یکشنبه هفته گذشته آغاز شده بود و روز سه‌شنبه به پایان رسید.
پس از پایان نشست اسلو،امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه حکومت طالبان این نشست را برای افغانستان پر دستاورد خواند.
ظیفه جلالی، نماینده بانوان در نشست اسلو گفت: "یک تعداد پیشنهاد های بسیار مهم که تصویب قانون اساسی، ایجاد روند سیاسی و ایجاد لویه جرگه بود، از سوی حکومت طالبان وعده قطعی صورت نگرفت".
نخست‌وزیر ناروی هرچند برگزاری این نشست را مهم می‌داند، اما می‌افزاید که این این نشست به معنی به رسمیت شناختن طالبان نیست.
هیات طالبان در روز اول نشست اسلو با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان و در روز دوم و سوم با نمایندگان کشورهای غربی دیدار و گفتگو کرد.
حکومت ناروی بابت میزبانی از طالبان در این نشست مورد انتقاد شدیدی قرار گرفت. برخی منتقدان این نشست را بزرگترین دستاورد دیپلوماتیک برای طالبان توصیف کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала