گروه طالبان بستگان نیروهای جبهه مقاومت در بغلان را گروگان گرفته اند

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.01.2022
عضو شوید
تا سومین روز درگیری، ۲۰ تن از جنگجویان گروه طالبان و شش تن از نیروهای جبهه مقاومت کشته شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارسی ایندیپندنت، درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت ملی و طالبان در ولسوالی خوست ولایت بغلان در شمال افغانستان در حالی وارد سومین روز شد، که صبح چهارشنبه، ۶ دلو، نیروهای طالبان برای وارد کردن فشار بیشتر به نیروهای جبهه مقاومت ملی، بستگان آن‌ها در روستای چرخ فلک را به گروگان گرفتند.
منابع حاضر در ولسوالی خوست می‌گویند، پس از آنکه طالبان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، موفق نشدند پایگاه‌های جبهه مقاومت در ارتفاعات ولسوالی خوست را تسخیر کنند و در جریان درگیری تلفات سنگینی متحمل شدند، به گروگان‌گیری مردم محل، به‌ویژه بستگان نیروهای جبهه مقاومت ملی، متوسل شدند. به گفته این منبع، طالبان حدود ۳۰۰ جنگجوی مجهز به سلاح‌های سبک و سنگین را به روستاهای چرخ فلک، کرز، دره‌ده و گرگانی منتقل کرده‌اند و از مردم محل می‌خواهند غذای موردنیاز این جنگجویان را فراهم کنند. آن‌ها مردم را زیر فشار می‌گذارند تا نیروهای مقاومت ملی را به تسلیم وادار کنند.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.01.2022
یک فرمانده جبهه مقاومت ملی پس از تسلیم شدن توسط طالبان تیرباران شد
شریف‌الله سنگین، عضو جبهه مقاومت ملی گفت: "پس از آنکه طالبان علی‌رغم دادن تلفات سنگین، در تسخیر پایگاه‌های جبهه مقاومت ملی در خوست شکست خورد، حدود ۵۰ تن از بستگان نیروهای جبهه مقاومت در روستاهای مختلف از جمله چرخ فلک را به گروگان گرفت تا نیروهای جبهه مقاومت ملی از ادامه جنگ با طالبان دست بردارند".
سنگین افزود: "افرادی که طالبان آن‌ها را گروگان گرفته‌اند، در فعالیت‌های نظامی جبهه مقاومت ملی هیچ دخالتی ندارند".
به گفته او، سه‌شنبه که دومین روز درگیری میان طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی بود، شماری از متنفذان قومی تحت‌فشار طالبان به یکی از سنگرهای جبهه مقاومت ملی رفتند و از آن‌ها خواستند تسلیم شوند. پنج تن از نیروهای جبهه مقاومت ملی به دلیل نسبت خانوادگی با این افراد، به درخواست آن‌ها پاسخ مثبت دادند و تسلیم شدند. هنگامی که این پنج نفر به طالبان تحویل داده شدند، یکی از آنان به نام مخدوم بصیر درجا تیرباران شد، اما با مداخله متنفذان قومی، چهار نفر دیگر زنده ماندند. هم‌زمان، دو تن از نیروهای جبهه مقاومت ملی به نام ذبیح‌الله و نورالله هم که در جریان درگیری زخمی شده بودند، پس از افتادن به دست طالبان، تیرباران شدند.
به گفته شریف‌الله سنگین، در سه روز درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت ملی، شش نیروی این جبهه و ۲۰ جنگجوی طالبان کشته شده‌اند. در همین حال یک منبع نزدیک به طالبان می‌گوید، که شمار تلفات طالبان در نبرد با نیروهای جبهه مقاومت ملی در ولسوالی خوست از ۲۰ نفر بیشتر است؛ چون شش نفر از زخمیان این گروه هم در جریان درمان در مرکز درمانی ولسوالی خوست جان باخته‌اند. با این حال شریف‌الله سنگین می‌گوید، که طالبان ساکنان بومی ولسوالی خوست را تهدید کرده‌اند که اگر نیروهای جبهه مقاومت ملی را که ساکن آن شهرستان‌اند، به تسلیم وادار نکنند، خانه‌هایشان را به قرارگاه نظامی طالبان تبدیل می‌کنند.
سومین روز درگیری در بغلان در حالی ادامه دارد، که نیروهای جبهه مقاومت ملی، بدون هیچ پشتوانه نظامی، علیه طالبان می‌جنگند. این نیروها که در مناطق کوهستانی و پربرف مستقرند، به امکاناتی مانند موادغذایی و تجهیزات بهداشتی برای درمان زخمی‌ها دسترسی ندارند. و به گفته شریف‌الله سنگین، یکی از نیروهای این جبهه که روز سه‌شنبه در جریان درگیری زخمی شده بود، صبح چهارشنبه به دلیل نبود امکانات و داروی موردنیاز جان باخت.جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود در هفته‌های آخر حاکمیت دولت پیشین افغانستان و در پی سقوط سریع شهرهای افغانستان به دست طالبان، در پنجشیر شکل گرفت و از آن زمان تاکنون در برخی از ولایت ها از جمله پنجشیر، بغلان، کاپیسا، پروان و بلخ، با طالبان می‌جنگند. این نیروها می‌گویند که تا ایجاد یک دولت فراگیر و مشروع که از همه اقوام افغانستان نمایندگی کند، به جنگ با طالبان ادامه می‌دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала