تبعه ناروی عضو هیئت طالبان را به جنایات جنگی متهم کرد

عضو شوید
ظاهر عطاری، تبعه ناروی افغان الاصل، روز دوشنبه علیه انس حقانی، یکی از اعضای هیئت طالبان (که به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) به پولیس شکایت کرد و او را به جنایات جنگی متهم نمود.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NRK خبر داده است که مقامات ناروی از 23 تا 25 جنوری یک هیئت طالبان را به اسلو دعوت کردند تا با مقامات ناروی، نمایندگان جامعه بین المللی و دیگر افغان ها دیدار کنند که امیرخان متقی وزیر خارجه افغانستان ریاست هیأت طالبان را به عهده دارد. این هیئت شامل انس حقانی، برادر رهبر شبکه حقانی بود که از سال 2001 به جرم حمله بر غیرنظامیان متهم شده است.
Thomas West - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.01.2022
نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان برای شرکت در "نشست اسلو" وارد ناروی شد
عطاری گفت: "ما علیه او (حقانی) به دلیل جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شکایت کردیم.
او حقانی را با آندرس برویک، شهروند ناروی محکوم به تروریزم کرد که بیش از 70 نفر را کشته است.
عطاری افزود: "این بسیار دردناک است. مثل این است که آندرس برینگ بریویک با همین وضعیت به کشور دیگری آمده است."
به گزارش NRK، یوناس گهر استور، نخست وزیر ناروی، دعوت از هیئت طالبان به اسلو را اقدامی ضروری اما "دشوار" در تلاش برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی در افغانستان خواند. وی خاطرنشان کرد که حدود یک میلیون کودک افغان ممکن است از گرسنگی بمیرند و تا 90 فیصد مردم به کمک نیاز دارند.
بر اساس گزارش رسانه ها، برادر انس حقانی در سال 2008 طی حمله تروریستی در هوتل سرنا در کابل سازماندهی کرد، زمانی که استور در آنجا اقامت داشت. در نتیجه حمله ترورستی کارستن توماسن روزنامه نگار ناروی و یکی از کارمندان وزارت خارجه ناروی کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала