امریکا طرحی را برای خنثی کردن کالینینگراد در صورت جنگ بین ناتو و روسیه فاش کرد

© SputnikВид на Кафедральный собор и "Рыбную деревню"
Вид на Кафедральный собор и Рыбную деревню  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.01.2022
عضو شوید
تحلیلگر مؤسسه لکسینگتون امریکا می‌گوید که کشورهای غربی می‌توانند در صورت بروز یک درگیری مسلحانه بین ناتو و روسیه به طرحی برای خنثی کردن کالینینگراد متوسل شوند.
به گزارش اسپوتنیک، این طرح توسط سارا وایت، تحلیلگر موسسه لکسینگتو امریکا برای نشریه آمریکایی FortyFive19 فاش شده است.
این نشریه خاطرنشان می‌کند که منطقه نیمه برون‌بوم در روسیه، هم مرز با لهستان و لیتوانی، می‌تواند "مشکلات زیادی" را برای اتحاد آتلانتیک شمالی ایجاد کند. این مطقه به ویژه به سیستم‌های راکتی عملیاتی-تاکتیکی بسیار دقیق اسکندر-ام و جنگنده‌های مجهز به راکت‌های کروز است. این تحلیلگر امریکایی تاکید می‌کند که منطقه کالینینگراد خانه نیروی دریایی تاثیرگذار روسیه است و این تهدید باید برطرف شود.
به گفته این نشریه، وظیفه خنثی کردن منطقه (کالینینگراد) در صورت وضوع جنگ را می‌توان به همسایگان ناتو، لهستان و لیتوانی سپرد اما انجام این کار آسان نخواهد بود. بنابراین، کشوهاری اروپایی نیاز فوری به تقویت دفاع هوایی و تسلیحات خود با استقرار سیستم‌هایی در قلمروه خود دارند که قادر به مبارزه با سلاح‌های روسی باشند. وایت مطمئن است که دستیابی به سیستم‌های ضدهوایی پاتریوت امریکایی (SAM)، تانک‌های ام1 آبرامز جنگنده‌های اف-35 نسل پنجم موثر خواهد بود.
فاش شدن جزئیات یورش امریکا به روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.01.2021
فاش شدن جزئیات یورش امریکا به روسیه 
این تحلیلگر امریکایی افزود که لیتوانی نمی‌تواند چنین تسلیحات گران قیمت را بخرد، اما نیاز به نصب سیستم‌های دفاع هوایی دارد.
الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس پیشتر اعلام کرده بود که لهستان و کشورهای بالتیک بیش از 30 هزار سرباز، تجهیزات نظامی و سلاح را در مرزها متمرکز کرده اند. بوریس گریزلوف، سفیر روسیه در بلاروس گفت که انتقال نیروهای ناتو به مرزهای اتحادیه بی‌توجه نخواهد ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала