اعزام جنگنده‌های نخبه بریتانیایی به اوکراین

© AP Photo / Michel Medina/PoolБойцы элитного антитеррористического подразделения Французской жандармерии GIGN
Бойцы элитного антитеррористического подразделения Французской жандармерии GIGN - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.01.2022
عضو شوید
بریتانیا حدود 30 جنگنده را از واحد نخبگان تازه تأسیس تیپ عملیات ویژه ارتش به اوکراین مستقر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، اسکای نیوز گزارش داده است که این نیروها برای آموزش ضد تانک به اوکراین فرستاده شده است.
طبق گزارش این نشریه، گروهی از جنگنده ها برای آموزش نظامیان اوکراینی برای استفاده از سلاح های ضد تانک جدید ارائه شده توسط بریتانیا، وارد خاک اوکراین شدند.
نیز خاطرنشان شده است که نظامیان بخشی از کماندوها میباشند.
همزمان در سایت رسمی وزارت دفاع انگلیس آمده است که تیپ عملیات ویژه ارتش شامل چهار گردان تکاور بود. بر اساس برنامه‌های این آژانس، این واحدها "در سرتاسر جهان برای تعامل با متحدان و شرکا و مبارزه با دشمنان، هر جا که تهدیدی برای بریتانیا و منافع آن باشند، حضور خواهند داشت."
Запуск ракеты-носителя Союз-2.1а с грузовым кораблем Прогресс МС-16 c космодрома Байконур - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.01.2022
اوکراین قصد دارد میدان فضایی بسازند
پیش از این وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که این کشور چندین هزار موشک ضد تانک سبک برای دفاع از خود به نیروهای مسلح اوکراین داده است. وی تاکید کرد: اوکراینی ها ملتی مغرور و مستقل هستند و آماده دفاع از هر وجب از کشور خود هستند.
گفتنی است تنش ها بین روسیه و اوکراین از آنجا آغاز شد که وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را ارائه کرد و خواست اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و میزان نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند. مسکو همچنین از آمریکا خواست پایگاه نظامی در کشورهای عضو سابق اتحاد جماهیر شوروی، احداث نکند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала