یک هیأت بلندپایه پاکستان به کابل می‌رود

© Photo / M.YMoeed Yusuf Pakistani national security scholar
Moeed Yusuf Pakistani national security scholar - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
مشاور امنیت ملی پاکستان در رأس یک هیأت بلندپایه برای گفت‌وگو با مقام‌های طالبان به کابل می‌رود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسا نه ها، در پی ظهور اختلافات مرزی و اظهارت بی سابقه عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در مورد ارسال نیروی بشری به افغانستان، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که مشاور امنیت ملی آن کشور در رأس یک هیأت بلندپایه برای گفت‌وگو با مقام‌های طالبان به کابل می‌رود.
روزنامه دان روز یک‌شنبه، ۲۶ جدی گزارش داده است که موید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان در رأس یک هیأت در ۱۸ – ۱۹جنوری برای گفت‌وگو با مقام‌های حکومت سرپرست طالبان به کابل سفر می‌کند.
حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
ارسال نیروی انسانی از سوی پاکستان به افغانستان؛ کرزی واکنش نشان داد
گفت‌وگو در مورد موضوعات مختلف دوجانبه، کمک‌های بشردوستانه و نیز بحث روی تحریم‌های وضع‌شده بر حکومت سرپرست طالبان از محورهای بحث دو طرف عنوان شده است.
افزون بر این، هدف از سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به افغانستان، بررسی پیشنهاد پاکستان برای همکاری با افغانستان در زمینه‌های صحت، تحصیلات عالی و افزایش تماس‌های بازرگانی میان دو کشور گفته شده است.
موید یوسف، مشاور امنیت ملی پاکستان در حالی در یک سفر دو روزه به کابل می‌آید که اخیراً تنش‌های مرزی میان افغانستان و پاکستان بر سر حصارکشی مرزی افزایش یافته است. افزون بر این، اظهارات عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در مورد فرستادن نیروی بشری متخصص به افغانستان نیز جنجالی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала