آمریکا از آغاز جنگ سرد جدید با روسیه سخن گفت

© Depositphotos.com / СarlosphotosФлаг США
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
عضو شوید
نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا گفت، بوی ضعف آمریکا به مشام روسیه و چین رسیده است و این امر سرآغازی برای یک جنگ سرد جدید خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، "مایکل مک کال" عضو ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در صحبت با شبکه خبری CNN ضمن انتقاد از مواضع جو بایدن در قبال اوکراین هشدار داد که بوی ضعف به مشام روسیه، چین و کوریای شمالی رسیده است.
خبرنگاری از نماینده کنگره پرسید که آیا فکر می کند جنگ سرد با روسیه آغاز شده است؟ گفت: "بله، که فکر می‌کنم پوتین دوباره اینجا بوی ضعف را حس کرد."
مک‌کال که یکی از اعضای بلندپایه کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان آمریکا است، گفت که ایالات متحده پس از "لحظه ضعف" خود در سال گذشته، زمانی که رییس جمهور بایدن نیروهایش را از افغانستان خارج کرد و طالبان به سرعت کنترل کشور را به دست گرفتند، باید قدرت خود را نشان می‌داد."
عواقب شانتاژ هستوی سعودی برای غرب  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2022
قانون‌گذار آمریکایی: خروج ما از افغانستان نقطه ضعفی بود که روسیه را جسورتر ساخت
این عضو کنگره، گفت که راه حل جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین، بازدارنده‌گی است.
به اعتقاد عضور ارشد جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، واشنگتن و مسکو یک بار دیگر وارد "جنگ سرد" شده اند و برای مقابله با روسیه، او پیشنهاد اعمال تحریم های شدید و ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین را پیشنهاد داد.
ام مک کال وضعیت اروپا را جدی خواند و افزود احتمال بزرگ ترین درگیری نظامی پس از جنگ جهانی دوم منتفی نیست. به گفته وی، آمریکا و ناتو باید روسیه را مهار کنند، اما آنها اقدام کافی انجام نمی دهند، بلکه صرفاً لفاظی های تند انجام می دهند.
اظهارات تند این عضو ارشد جمهوری خواه کنگره آمریکا علیه روسیه در حالی مطرح شده که نمایندگان ارشد دو کشور اخیرا در ژنو برای صحبت درباره اوکراین و پیشنهاد روسیه به آمریکا درباره "ضمانت های امنیتی" دیدار داشتند.
به رغم این دیدار، هشدارهای تند مقام های آمریکایی ادامه دارد. در تازه ترین این هشدارها، "جیک سالیوان" مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، پیامدهای اقتصادی شدیدی در انتظار مسکو خواهد بود .
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала