کوریای شمالی این‌بار از سکوی راه آهن موشک بالستیک شلیک کرد

© AP Photo / KCNAپرتاب راکت کوریای شمالی
پرتاب راکت کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.01.2022
عضو شوید
کوریای شمالی می‌گوید پرتاب‌های موشکی روز جمعه، برگزاری یک مانور توسط نیروی موشکی راه‌آهن بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه رسمی کوریای شمالی موسوم به آژانس خبری مرکزی کوریا (کی‌سی‌ان‌ای) امروز (شنبه 15 جنوری) اعلام کرد، نیرو موشکی مستقر در راه‌آهن یک روز قبل با برگزاری مانوری، دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی به سمت هدفی در دریای شرقی شلیک کرد.
این واحد مستقر در ولایت "پیونگان" که هم مرز چین است، این مانور را با هدف "بررسی و قضاوت مهارت" در فرایندهای اقدامش روز جمعه اجرا کرده است.
براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ، این دومین آزمایش موشکی کوریای شمالی با استفاده از قطار و راه‌آهن از سپتامبر گذشته و سومین نمایش قدرت این کشور در سال جاری میلادی به شمار می‌رود.
Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
کوریای شمالی دومین آزمایش موشکی خود را تأیید کرد
در گزارش رسانه رسمی پیونگ‌یانگ آمده است: صبح روز جمعه، این واحد قبل از حرکت سریع به سمت محل پرتاب، در اطلاعیه‌ای کوتاه از سمت ستاد کل ماموریت شلیک دریافت کرد و با دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی، دقیقاً هدف تعیین‌شده در دریای شرقی کوریا را هدف اصابت قرار داد.
آمادگی رزمی این نیرو ها نشان‌دهنده قابلیت مانور بالای آن است و میزان اصابت در این مانور بسیار مورد ستایش قرار گرفت. مسائلی برای ایجاد سامانه عملیات موشکی راه‌آهن در سراسر این کشور و یافتن راه‌هایی برای تکمیل بیشتر متدهای سبک مبارزه ما با موشک‌های شلیک‌شده از روی قطار مورد بررسی قرار گرفت.
این سومین باری است که کوریای شمالی در سال جاری دست به آزمایش موشکی زده است.
رسانه‌های دولتی کوریای شمالی موشک‌های آزمایش شده دورهای قبلی را "مافوق صوت" توصیف کرده‌اند.
پیش از این آزمایش تازه، پیونگ یانک، واشنگتن را به دلیل وضع تحریم‌های جدید، به اقدامات "تحریک‌آمیز" متهم کرد و به نسبت به آن هشدار داد.
رسانه‌ دولتی کوریای شمالی گزارش داده است که در این رزمایش کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی شرکت نکرده بود، اما دو موشک هدایت‌شونده تأکتیکی به هدف تعیین شده در ساحل شرقی اصابت کرده است.
امریکا آزمایش موشک بالستیک از سوی کوریای جنوبی را محکوم کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала