تشدید تشنج در سرحد آذربایجان و ارمنستان

© Photo / mod.gov.azAzərbaycan Silahlı Qüvvələrinə məxsus zirehli texnika. Arxiv şəkli
Azərbaycan Silahlı Qüvvələrinə məxsus zirehli texnika. Arxiv şəkli - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.01.2022
عضو شوید
زاخارووا: مسکو از طرفین می خواهد که تمام مسائل مورد مناقشه را خاص از راه های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشته است که روسیه نگران وخامت اوضاع در سرحد ارمنستان و آذربایجان است و از طرفین می‌خواهد که همه مسائل مورد مناقشه را خاص از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل و فصل کنند.
این دیپلمات گفت: "ما به جدی نگران تشدید مجدد در مرز ارمنستان و آذربایجان هستیم. ما از طرفین می‌خواهیم استفاده از روش‌های خشن خودداری کنند و تمام موضوعات مورد اختلاف را منحصراً از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل نمایند."
Армянский военнослужащий стреляет из орудия по позициям Азербайджана, Нагорный Карабах - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2021
ارمنستان از درگیری جدید در مرز با آذربایجان خبر داد
زاخارووا خاطرنشان کرد که در درازمدت، دستور اصلی برای تضمین ثبات و امنیت در منطقه، آغاز زودهنگام روند تحدید حدود مرز دولتی ارمنستان و آذربایجان با تعیین مرزهای بعدی آن است، همانطور که در بیانیه مشترک رهبران ثبت شده است.
وی افزود: "این مهم است که برای ایجاد یک کمیسیون دوجانبه مناسب تلاش کنیم. روسیه آماده ارائه کمک های مشورتی به هر دو همسایه است."
پیش از این وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از کشته شدن یک سرباز آذربایجانی بر اثر تیراندازی از سمت ارمنستان در مسیر کلباجار سرحد دولتی دو کشور خبر داده بود. به نوبه خود، سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان از تیراندازی مواضع ارامنه توسط قطعات نیروهای مسلح آذربایجان با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه خبر داد. طرف آذربایجان استفاده از طیارات و نیروهای توپچی را تکذیب کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала