دستگاه جدید حفاری تونل ها که از "سخت‌ترین سنگ" عبور می‌کند

CC BY 2.0 / Artem Svetlov / Circum-Baikal RailwayТуристический поезд на Кругобайкальской железной дороге
Туристический поезд на Кругобайкальской железной дороге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
عضو شوید
یک استارت‌آپ آمریکایی ادعا نموده است که با استفاده از "ربات حفاری" ساخت وی که می‌تواند به راحتی از سخت‌ترین سنگ ها عبور کند، پروژه های زیرزمینی و حفر تونل ها با مصرف کم تحقق پذیر خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، یک استارت‌آپ آمریکایی ساکن در سانفرانسیسکو به نام "پِترا" به جای خرد کردن سنگ با یک دستگاه خودکار، امیدوار است بتواند با استفاده از گاز فوق‌گرم تونل‌ها را حفر کند.
وی می‌گوید ربات حفاری حرارتی غیر تماسی جدیدش می‌تواند با اطمینان از سخت‌ترین سنگ ها در زمین - ماده‌ای که معمولاً تجهیزات حفاری را از بین می‌برد، بسیار سریع و آرام عبور کند و بدین ترتیب پروژه‌های زیرزمینی را از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه جویی کند.
سیستم رباتیک نیمه خودمختار Swifty می‌تواند به قطر 46 تا 152 سانتی‌متر در هر سنگی تونل بزند و آن را با یک سر خردکننده بسیار داغ تحت فشار بالا منفجر و ذوب کند - این فرآیند کاملاً آینده‌نگر به نظر می‌رسد.
شرکت پترا که مدیر عامل آن کیم آبرامز است، توانایی‌های ربات جدید خود را با حفاری یک تونل 60 سانتی‌متری در نوع سنگ کوارتزیت 6 متری که آبرامز در مصاحبه‌ای با CNBC آن را "سخت‌ترین سنگ روی زمین، سخت‌تر از گرانیت آبی " توصیف کرد نشان داد.
از آن زمان، پترا روشی متفاوت را به کار گرفت: قطعات بزرگ سنگ را به کمک گاز و گرما به قطعات کوچک تبدیل کرد. بدین ترتیب آن‌ها عقیده دارند که می‌توان برای کاهش مشکلات ترافیکی به حفر تونل روی آورد و این کار را به صورتی بسیار متفاوت از گذشته انجام داد.
آنطور که پترا ادعا می‌کند، هزینه‌های این روش 30 تا 90 در صد کمتر از روش‌های حفاری تونل در زمان حال است.
اکنون این گروه علمی درحال بررسی است که آیا می‌توان این روش گرمایی را برای ذوب کردن – به عبارت دیگر خرد کردن – سنگ‌های دیگر، از جمله سنگ‌های آهک، گرانیت و غیره به کار برد یا خیر.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала