Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سلیما اولین داور زن در تاریخ جام ملت‌های آفریقا + عکس

© Sputnik / Владимир Песня /  مراجعه به بانک تصاویر داور زن
داور زن  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
عضو شوید
سلیما موکانسانگا آماده است تا در جام ملت‌های آفریقا که در حال انجام است؛ تاریخ‌سازی کند، جایی که او به اولین زن داور بدل خواهد شد که در مسابقات مردان ویصل می‌زند.
به گزارش اسپوتنیک؛ مسابقات جام ملت‌های آفریقا 2022 در حال برگزاری‌ست؛ می‌تواند آخرین گام برای ارتقای شهرت سلیما موکانسانگا باشد. داوری که در جریان بازی گینه برابر مالاوی به عنوان داور چهارم ظاهر شده بود و انتظار می‌رود اواخر این هفته به عنوان داور مرکزی حضور پیدا کند.
این داور 33 ساله "رواندایی" در مسابقات المپیک توکیو و جام جهانی زنان در فرانسه حضور داشت و اکنون به جام ملت‌ها به عنوان فرصتی برای اثبات‌‌اش نگاه می‌کند که در بازی مردان نباید ممانعتی برای داوران زن وجود داشته باشد.

او در صحبت با ESPN صحبت کرد و گفت: "ما به دنیا نشان خواهیم داد که می‌توانیم کاری بزرگی انجام دهیم. ما می‌توانیم نشان دهیم که توان داوری بازی مردان را در سطح سختی داریم و در آن موفق خواهیم بود."

او اضافه کرد: "قوانین بازی یکسان است، ما اکنون از VAR استفاده می‌کنیم، مانند جام جهانی، المپیک و این یک فرصت عالی برای من و سایر زنان است. من می‌خواهم زنان دیگر از من حمایت کنند، سایر داوران زن و زنان در سراسر جهان، چون ما می‌توانیم کاری انجام دهیم، آماده‌ایم؛ آماده‌سازی همان است و ما شجاعت موفقیت را داریم."

او یکی از چهار داور زن در این مسابقات است - در کنار بوچرا کربوبی و فاتحه جرمومی (مراکش)، و کارین اتمزابونگ (کامرون) - اگرچه فقط موکانسانگا به عنوان داور اصلی تعیین شده است.

او ادامه داد: "من بسیار هیجان زده، بسیار خوشحال و کمی می‌ترسیدم که برایجام ملت‌های آفریقا منصوب شوم. این یک دستاورد، افتخار و داستان بزرگ است که به عنوان اولین داور زن در این مسابقات منصوب شدم."

سالیما اضافه کرد: "وقتی نام من را در لیست داوران یافتم، فکر کردم شاید آنها با نام من اشتباه کرده‌اند، اما اکنون اینجا هستم، بنابراین آنها چیزی در من دیدند، آنها به من اعتقاد داشتند و متقاعد شدند که بتوانم کاری انجام دهم. من می‌دانم که توانایی دارم، به خودم اعتماد دارم و به کاری که انجام می‌دهم اعتماد دارم."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала