Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اعتراف جوکو؛ شکستن قوانین قرنطینه مرد شماره یک و کرونایی تنیس جهان

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر نواک جوکوویچ
نواک جوکوویچ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.01.2022
عضو شوید
ستاره صربستانی تنیس جهان اعتراف کرده است که قوانین قرنطینه را شکسته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بی‌بی‌سی، نواک جوکوویچ ستاره تنیس که خطر اخراج از استرالیا تهدیدش می‌کند، یکی از کارکنانش را مقصر "اشتباه" پیش آمده در مدارک سفرش عنوان کرد. او همچنین تایید کرد که پس از ابتلا به کرونا قوانین مرتبط با قرنطینه‌ را نقض کرده است.
در حالی که مقامات استرالیایی همچنان در حال ارزیابی برای اخراج نواک جوکوویچ، برترین تنیس‌باز مرد جهان هستند، او بیانیه طولانی صادر کرد و در آن نماینده خود را به دلیل اشتباه در پر کردن فرم اظهارنامه سفرش مقصر دانست. در این فرم عنوان شده بود که او دو هفته قبل از ورود به استرالیا به هیچ کشور دیگری سفر نکرده بود.
پیش‌تر پست‌هایی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود که جوکوویچ را در اسپانیا نشان می‌داد.
اکنون نواک جوکوویچ در بیانیه‌ای در اینستاگرام نوشت: "نماینده من صمیمانه از اشتباه اداری در علامت زدن نادرست کادر عذرخواهی می‌کند. این یک خطای انسانی بود و مطمئنا عمدی نبود".
او گفته نمایندگانش برای روشن شدن موضوع اطلاعات تکمیلی را در اختیار دولت استرالیا گذاشته‌اند.
روز گذشته مقامات مهاجرت استرالیا اعلام کردند در حال بررسی‌اند تا مشخص شود آیا نواک جوکوویچ "اطلاعات نادرستی" به آنها ارائه کرده است یا نه. این موضوع می‌تواند دلیلی برای لغو روادید سفر او باشد.
ستاره صربستانی همچنین در این پست اینستاگرامی تصدیق کرد که ماه گذشته، پس از مثبت شدن تست کرونایش با یک روزنامه‌نگار ملاقات کرده است.
او نوشت "می‌پذیرم که باید مجددا برنامه‌ریزی می‌کردم".
او این موضوع را "اشتباه در قضاوت" توصیف کرد.
جوکوویچ حاضر به دریافت واکسن کرونا نشده است.
اظهارات او باعث شده مقامات مجددا تحقیقاتی را درباره او آغاز کنند.
دولت استرالیا در ابتدای ورود آقای جوکوویچ ویزایش را باطل و او را بازداشت کرده بود.
روز دوشنبه اما دادگاهی در استرالیا این تصمیم را ملغی کرد. قاضی آنتونی کلی، دستور آزادی ستاره تنیس از بازداشت را صادر کرد و از دولت خواست هزینه‌های او را بپردازد.
اما با وجود صادر شدن این حکم، الکس هاوک، وزیر مهاجرت استرالیا همچنان می‌تواند ویزای آقای جوکوویچ را به دلایل جدید لغو کند.
جوکوویچ که مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیا است، هفته گذشته اجازه ورود به ملبورن را پیدا نکرد. این قضیه به تیتر بسیاری از رسانه‌های جهان تبدیل شد.
این ورزشکار ۳۴ ساله که قبلا گفته بود مخالف زدن واکسن کرونا است، پس از آنکه اجازه ورود به ملبورن را نیافت ساکن هتلی شد که معمولا از آن برای اسکان موقت پناه‌جویان استفاده می‌شود.
اوپن استرالیا که اولین گرنداسلم فصل تنیس جهان است از ۱۷ جنوری در ملبورن شروع می‌شود. نواک جوکوویچ که در سه دوره اخیر این مسابقات قهرمان شده، با ۹ قهرمانی پرافتخارترین مرد این مسابقات است. او در صورت قهرمانی در رقابت‌های امسال می‌تواند بیست و یکمین قهرمانی انفرادی خود را در گرند اسلم‌ها جشن بگیرد و با عبور از رکورد راجر فدرر و رافائل نادال، پرافتخارترین مرد تاریخ تنیس شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала