ناپدید شدن معاون پیشین کمیسیون شکایات انتخاباتی در کابل

© Photo / facebook page of Independent Electoral Complaints Commission of Afghanistanکمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان
کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.01.2022
عضو شوید
معاون پیشین کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان و عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان از چند روز بدینسو ناپدید شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، خانواده‌ دین مولوی دین محمد عظیمی،، معاون پیشین کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی، ادعا می‌کنند که شاید آقای عظیمی از سوی نیروهای گروه طالبان دستگیر کرده باشد.
به گفته خانواده او، عظیمی در روز پنجشنبه پس از دریافت یک تماس تیلیفونی به محل کارش خواسته شد و از آن هنگام تا کنون ناپدید شده است.
طالبان فیض الله جلال استاددانشگاه کابل بجای نامعلومی بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
جمعیت اسلامی افغانستان دستگیری دکتر فیض الله جلال را نکوهش کرد
پسر، دین محمد عظیمی می گوید، که نزدیک به یک هفته می شود که از پدر اش خبری ندارند.
معراج الحق عظیمی، پسر دین محمد عظیمی، گفت:"زنگ زدیم، تیلیفون را یک شخص دیگر برداشت، گفتم مولوی صاحب کجاست؟ گفتند که مولوی صاحب در خط های سرخ دست زده و ما همرایش محاسبه داریم".
گل محمد عظیمی، برادر زاده، دین محمد عظیمی، گفت: "دوشنبه، ساعت ۱۰ بجه ریاست عمومی امنیت ملی ولایت کابل رفتیم، آنها تایید کردند که مولوی دین محمد عظیمی این جاست".
بسته گان دین محمد عظیمی از مسئولان می خواهند که هر چه زود تر او را از بند رها سازند.
عبدالوهاب دانشیار، از بسته گان، دین محمد عظیمی، می گوید:"ما مردم غور از مارت اسلامی میخواهیم که عظیمی صاحب هرجایی که است به زودترین فرصت احوال صحتمندی شان را برای ما بدهد".
اما گروه طالبان تا کنون بازداشت مولوی دین محمد عظیمی را تایید و یا رد نکرده است.
بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی گفت: "ما در تلاش معلومات هستیم، تا هنوز در باره این رویداد معلومات به دست ما نرسیده است. اگر در کشور باشد از سوی امارت اسلامی به کسی آسیبی نمی رسد و باز هم ما این موضوع را تعقیب می کنیم".
مولوی دین محمد عظیمی، معاون پیشین کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان و نیز عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала