نشست طالبان با امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران+عکس

© Abdul Qahar Balkhiدیدار سرپرست وزیر خارجه طالبان با سفیر ایران ماندگار کابل
دیدار سرپرست وزیر خارجه طالبان با سفیر ایران ماندگار کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2022
عضو شوید
وزارت امورخارجه دولت مؤقت طالبان از دیدار امیرخان متقی با حسین امیرعبداللهیان، خبر داده و گفته که این مذاکرات مثبت و سازنده بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، حفیظ ضیا احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در توییتر خود درباره دیدار روز یکشنبه امیرخان متقی با وزیر امور خارجه ایران نوشته است که در این دیدار روی مسائل اقتصادی دوجانبه بین افغانستان و ایران بحث و تبادل نظر شد.
او خاطرنشان کرده که در این دیدار، روابط، تجارت، اقتصادی، فرآورده‌ های نفتی، ترانزیت و مسائل امنیتی به صورت مثبت و سازنده مورد بحث قرار گرفت.
حفیظ ضیا احمد گفت: ایران می‌ تواند صادرات خود را به سایر کشورهای منطقه از طریق افغانستان انتقال دهد و افغانستان نیز می‌ تواند از مزیت ترانزیتی ایران استفاده کند.
بین جانبین بحث‌های مثبت و سازنده در مورد تجارت، مواد نفتی، ترانزیت و مسائل امنیتی صورت گرفت. طرفین همچنان موقعیت ارضیِ افغانستان را راه اتصال آسیای مرکزی و آسیای جنوبی خواندند که از طریق آن ایران می‌تواند صادرات خود را به سایر کشورهای منطقه برساند و افغانستان نیز از ترانزیتِ ایران بهره بردارد.
پیش از این، روابط عمومی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرده بود که شب گذشته مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه هیات حاکمه افغانستان در راس یک هیات اقتصادی و سیاسی وارد تهران شد.
در این هیات که سرپرست های وزارت‌ های اقتصاد و صنعت، تجارت افغانستان و معاونان چندین وزارت اقتصادی نیز حضور دارند، درباره همکاری‌ های اقتصادی بین دو کشور مذاکره می‌ شود.
روابط عمومی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت حفظ روابط اقتصادی و تجارتی دو کشور در راستای منافع مردم کشور همسایه خصوصا در شرایط کنونی تاکید دارد.
از سوی دیگر سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در توضیحی پیرامون فعالیت سفارت افغانستان در تهران اظهار داشت: فعالیت‌ های دیپلماتیک سفارت افغانستان در تهران همانند تمامی سفارتخانه‌ های خارجی در چارچوب اصول و قواعد تعریف شده کنوانسیون 1961 وین در خصوص روابط دیپلماتیک قرار دارد و هیچ گونه تغییر و تحولی خارج از آن ممکن نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала