Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تحریم تورنمنت چهار جانبه قندهار؛ لطفا برگزاری مسابقات نمایشی و مزخرف را بس کنید!

© AFFمراسم اختتامیه جام امن
مراسم اختتامیه جام امن - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2022
عضو شوید
به نظر می‌رسد که عدم آغاز لیگ سراسری و ملی فوتبال افغانستان سروصدای بازیکنان را درآورده است.
به گزارش اسپوتنیک، بعد از برگزاری مسابقات فوتبال تحت نام "جام امن" در کابل، قرار است تورنمنت چهار جانبه‌ای به میزبانی قندهار بین تیم‌های (شاهین آسمایی، میوند اتلان، سیمرغ البرز و طوفان هریرود) انجام شود.
اما گفته میشود این رقابت ها که ظاهرن باز هم جنبه نمایشی دارد، بدلیل سیلاب ها و بارش های اخیر در کشور، به تعویق افتاده است.
با این حال بازیکنان نام‌آشنای فوتبال افغانستان هر کدام به شکلی اعتراض خود را به رقابت‌های دوستانه و چهار جانبه‌ای که قرار است در قندهار برگزار شود، نشان دادند و اعلام کردند در این تورنمنت شرکت نمیکنند.
این فوتبالیستان که در بین آنان ملی پوشان نیز حضور دارند، برگزاری چنین تورنمنتی با مصارف گزاف را تحریم و با یک صدا خواستار از سرگیری لیگ معیاری در افغانستان (لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه‌های کشور) شدند.
بازیکنانی چون: رحمت‌الله خیرخواه، فیصل حمیدی، جمیل ناصری، كاوش حيدری، نؤيد افغان، امان‌الله سرداری، عتيق‌الله سلطانی، همايون امين، هدایت‌الله قریشی، مرتضي رضائي، روئيد سمندری، سمير سمندري، نعمان ولي‌زاده، عمران ولي زاده، مصطفي افشار و رامز فاروق تحریم کنندگان این تورنمنت هستند.
در همین راستا رحمت الله خیرخواه ملی پوشان طوفان هریرود ضمن تحریم و انصراف از این مسابقات در فیس بوکش نوشت:

لطفا برگزاری مسابقات نمایشی و مزخرف تحت نام جام امن و چهار جانبه قندهار و نمی‌فهمم هزار و یک نام دیگر با آن شرایط فلاکت بار را بس کنید. هیچ یک از فوتبالر های که زره یی به فوتبال و شخصیت فوتبالی شأن ارزش قائل باشن تمایل به حضور درین مسابقات نمایشی و بی فایده ندارند. بنده از طریق همین پست از بازی های چهار جانبه قندهار در ترکیب تیم طوفان هریرود استعفا میکنم.

در این تورنمنت قرار است پول زیادی برای کرایه موتر، جای بود و باش و مواد غذایی برای بازیکنان تیم‌ها به مصرف برسد که این مسئله و حیف‌ومیل شدن پول توسط فدراسیون فوتبال، صدای بازیکنان فوتبال را درآورده است.
این بازیکنان می‌گویند که برعلاوه‌ی حیف‌ومیل شدن پول، برگزاری این نوع مسابقات مثل مسابقات جام امن، تورنمنت همه ساله زیر نام لیگ روشن و سایر تورنمنت‌های کوتاه مدت سودی بنیادی برای آمادگی و رشد بازیکنان داخلی ندارد.
در همین حال گفته میشود چون اکثر بازیکنان از شاهین آسمایی هستند؛ فدراسیون فوتبال کشور در تلاش است تا تیم متشکل از بازیکنان لیگ یک و سوپر لیگ کابل را به نام شاهین آسمایی روانه‌ی این مسابقات کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала