نقش زردچوبه در مبارزه با سرطان

© Photo / Pixabay/NirmalSarkarМолотая куркума в горшочке
Молотая куркума в горшочке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
دانشمندان نشان داده اند که ماده ای شیمیایی در زردچوبه وجود دارد که می تواند سلول های سرطانی را نابود کند.
به گزارش اسپوتنیک، محققان موسسه Cancer Research UK - نهاد خیریه که در زمینه سرطان شناسی تحقیق می کند نشان داده اند که کورکومین، ماده ای شیمیایی فعال در زردچوبه، به کاهش خطر ابتلا به سرطان در افراد کمک نموده و از رشد تومور های سرطانی می‌کاهد.
نتایج این مطالعه در نشریه‌ی Daily Express منتشر شده است.
پزشکان می گویند به دلیل غلظت بالای آنتی اکسیدان ها در زردچوبه این ادویه را می‌توان به عنوان درمان جایگزین در مبارزه با انواع سرطان ها درنظر گرفت.
کارشناسان این ادویه را "قاتل سرطان" نامیدند. دانشمندان همچنین متوجه شدند که در کشورهایی که به طور فعال از زردچوبه استفاده می کنند، تعداد افراد مبتلا به سرطان بسیار کمتر است.
دانشمندان به این مسئله پی برده اند که درمان بیماری چشم با زردچوبه امکان پذیر می باشد. از جمله بیماری شایعی که ممکن است چشم به آن مبتلا شود بیماری آب سیاه یا گلوکوم است که با مصرف زردچوبه به صورت ترکیباتی دارویی می توان از ابتلا به این بیماری جلوگیری نمود. درمان بیماری چشم با زردچوبه توسط ماده ای موجود در زردچوبه به نام کورکومین صورت می گیرد.
البته یک استثنای مهم در این مورد زخم معده است که به مبتلایان توصیه می‌شود از مصرف آن خودداری کنند. زردچوبه می‌تواند باعث افزایش اسید معده شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала