شعار دیواری توهین آمیز علیه رهبر کوریای شمالی جنجال آفرید

© REUTERS / KCNAГлава КНДР Ким Чен Ын
Глава КНДР Ким Чен Ын - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
نوشتن یک شعار دیواری توهین آمیز علیه رهبر کوریای شمالی همه نهاد‌ها و ارگان‌های امنیتی این کشور را برای یافتن فرد خاطی بسیج کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "دیلی میل" یک شعار دیواری توهین آمیز علیه رهبر کوریای شمالی در روز 22 دسامبر در روی ساختمانی در محله "پیونگ چون" در شهر پیونگ یانگ پایتخت کوریای شمالی دیده شد. پس از ظاهر شدن این شعار مقامات محلی کتیبه را برداشته و منطقه را محاصره کردند.
فرد شعار نویس نوشته: " کیم جونگ اون تو آدم بدی هستی، مردم به خاطر تو از گرسنگی می‌میرند. "
اکنون تمام نهاد‌های امنیتی کوریای شمالی بسیج شده اند که فرد شعار نویس را بیابند. آنها به صورت خانه به خانه به دنبال یافتن سرنخی از فرد خاطی می‌گردند و دست خط‌های تمامی مردم محل را بررسی می‌کنند.
شعار نویسی علیه رهبر کوریای شمالی در تاریخ 70 ساله حکومت کمونیستی این کشور کم سابقه است .در کوریای شمالی انتقاد از رهبر کشور اکیدا ممنوع است.
و مجازات چنین اقدامی تبعید به اردوگاه‌های کار اجباری و یا حتی در مواردی می‌تواند مرگ باشد.
به ویژه اینکه شعار نوشته شده که فورا از سوی ماموران محلی پاک شده حاوی توهین به رهبر کوریای شمالی بوده است.
نهاد های امنیتی همچنین در مراجعه خانه به خانه از مردم محلی می‌خواهند که با مدارک و شواهد توضیح دهند که در روز 22 دسامبر کجا بوده اند.
آن‌ها همچنین از مردم محلی می‌خواهند که درباره حضور فرد یا افراد ناشناس در روز 22 دسامبر در محل شعار نویسی شده مشاهدات خود را شرح دهند.
مقامات امنیتی کوریای شمالی گفته اند در حال بررسی دوربین‌های مدار بسته در روز مورد نظر و تحقیقات محلی و میدانی هستند و در نهایت فرد شعار نویس را خواهند یافت.
آن‌ها گفته اند تنها عامل مانع آن‌ها در رسیدن به فرد خاطی مساله زمان است و دیرو یا زود فرد خاطی را دستگیر خواهند کرد.
طی دو سال گذشته کمبود مواد غذایی در کوریای شمالی نارضایتی‌هایی را برانگیخته است، اما این نارضایتی‌ها به خاطر سیستم بسته و مجازات‌های سنگین در صورت اعتراض، امکان نمود بیرونی ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала