بحران کرونا در جاپان/موارد ابتلا در توکیو در یک هفته 12 برابر افزایش یافت

© REUTERS / Kim Kyung-HoonЖенщина в защитной маске перед статуей в Токио
Женщина в защитной маске перед статуей в Токио  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.01.2022
عضو شوید
در 24 ساعت گذشته در توکیو، 922 نفر به کووید-19 مبتلا شدند . این رقم 12 برابر بیشتر از یک هفته پیش است.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات توکیو شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این شهر را در یک روز 922 نفر اعلام نموده و خاطر نشان کردند که این رقم 12 برابر بیشتر از جمعه گذشته یک هفته قبل است که در آن 78 مورد ابتلا ثبت شده بود.
در مجموع، برای اولین بار از اواسط ماه سپتامبر، بیش از 6 هزار مورد ابتلا در کشور شناسایی شده است.
در حالی که شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در برخی روزهای آخرین ماه سال گذشته (دسامبر 2021) صفر بوده، اما شمار شهروندان با جواب تست مثبت در روز جمعه، 922 تن ثبت شده است.
سطح بالایی ابتلا در سه شهر بزرگ جاپان اوکیناوا، هیروشیما و یاماگوچی، جایی که رژیم اقدامات تقویت شده برای مبارزه با کرونا از روز یکشنبه وضع شد، ثبت شده است.
. در اوکیناوا، برای اولین بار از آغاز همه گیری، تعداد مبتلایان هزار نفر فراتر رفتو به 1414 تن رسید.
در یاماگوچی، 180 و در هیروشیما، 429، مورد ابتلاثبت شده که از ابتدای همه گیری به یک رکورد تبدیل شد.
با اینکه جاپان هیچگاه مقررات قرنطینه را اجرا نکرده، اما اقداماتی به صورت محدودیت های دوره ای برای تردد و فعالیت های همگانی مانند درخواست از فروشگاه ها و رستوران ها برای زود تعطیل کردن و محدود شدن مشتریان آنها به اجرا گذاشت که در سپتامبر لغو شد.
جاپان در هفته جاری بیش از دو هزار مورد جدید روزانه ثبت کرده که روز گذشته نزدیک به دو برابر و حتی در برخی نقاط در مقایسه با هفته پیش، سه برابر شده است. نزدیک به 80 درصد شهروندان این کشور دو دوز واکسن اولیه را دریافت کرده اند، اما تزریق واحد تقویتی تازه آغاز شده و شمار کلی مرگ های ناشی از ویروس کرونا نیز بیش از 18 هزار تن ثبت شده است.
شمار مبتلایان به کرونا در جهان به 300 میلیون و 852 هزار و 497 نفر، شمار جان باختگان به 5 میلیون و 490 هزار و 44 نفر و شمار بهبودیافتگان به 257 میلیون و 555 هزار و 863 نفر افزایش یافته است.
تا این لحظه آمریکا همچنان با بیش از 59 میلیون نفر، هند با بیش از 35 میلیون نفر، برزیل با بیش از 22 میلیون نفر، انگلیس با بیش از 14 میلیون نفر، فرانسه با بیش 11 میلیون نفر‏، روسیه با بیش از 10 ترکیه با بیش از 9 میلیون نفر و آلمان با بیش از 7 میلیون نفر در صدر جدول بیشترین مبتلایان به بیماری کووید-19 قرار دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала