کوریای شمالی موشک مافوق صوت شلیک کرد

© AP Photo / Ahn Young-joonРепортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре
Репортаж южнокорейского телевидения с кадрами запуска ракет в Северной Коре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
کوریای شمالی از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک مافوق صوت خبر داد و اعلام کرد که پرواز این موشک در فاصله 700 کیلومتر انجام شد و بدون خطا به هدف اصابت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "یونهاپ" کوریای شمالی اولین آزمایش موشکی خود در سال را جاری میلادی با موفقیت انجام داد
خبرگزاری رسمی کوریای شمالی نیز اعلام کرد که این آزمایش موشکی روز چهارشنبه (5 جنوری) انجام شد. طبق این گزارش، این موشک حامل کلاهک‌های جنگی مافوق صوت بود. پیونگ یانگ تاکید کرد که این موشک با دقت به هدفی در فاصله 700 کیلومتری اصابت کرده است.
براساس اعلام رسانه‌های کوریای شمالی، "کیم جونگ اون" رهبر این کشور در زمان آزمایش این موشک در محل شلیک حاضر نبوده است.
در این گزارش آمده است: پرتاب‌های موفقیت‌آمیز آزمایشی پی در پی در بخش موشک‌ مافوق صوت دارای اهمیت استراتژیک در تسریع کار مدرن‌سازی نیروی استراتژیک ملی پیشنهاد شده توسط کنگره هشتم حزب و تکمیل مهمترین وظیفه در بین پنج وظیفه برتر در بخش تسلیحات استراتژیک برنامه پنج‌ ساله کشور است.
ارتش کوریای جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که کوریای شمالی صبح چهارشنبه احتمالا یک موشکی که گمان می‌رود بالستیک بوده باشد، به سمت دریای جاپان شلیک کرد.
این آزمایش، پس از پرتاب موشک بالستیک جدید توسط پیونگ‌یانگ در اکتبر سال گذشته، اولین آزمایش موشکی کوریای شمالی در سال 2022 به شمار می‌رود
در سال 2021، کوریای شمالی اعلام کرد که یک سری آزمایش‌های موشکی موفق انجام داده است، از جمله پرتاب "نوع جدید" موشک بالستیک از یک زیردریایی، یک موشک کروز دوربرد و یک موشک مافوق صوت از یک قطار .
این آزمایش موشکی جدید در حالی انجام ‌شد که کوریای شمالی به دعوت آمریکا برای انجام مذاکرات بین دو کشور پاسخ نداده است. به دنبال آن، نمایندگان اتمی ارشد کوریای جنوبی و آمریکا چهارشنبه گفت‌وگویی تلفنی در مورد تازه‌ترین پرتاب موشکی کوریای ‌شمالی و همچنین واکنش متحدان برگزار کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала