مردان مسلح دو بیمارستان بزرگ در آلماتی را محاصره کردند

© REUTERS / Pavel MikheyevДемонстранты идут по улице во время акции протеста, вызванной повышением цен на топливо в Алматы
Демонстранты идут по улице во время акции протеста, вызванной повышением цен на топливо в Алматы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
برخی گزارش ها از محاصره شدن دو بیمارستان بزرگ در آلماتی پایتخت قزاقستان از سوی مردان مسلح خبر می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش منابع خبری، افراد مسلح دو بیمارستان بزرگ در آلماتی پایتخت قزاقستان را محاصره کرده و مانع ورود و خروج بیماران و کادر درمان می شوند.

تلویزیون دولتی قزاقستان اعلام کرد:" امروز صبح گروه های تبهکار، افرادی که مجهز به سلاح گرم هستند، دو بیمارستان بزرگ را در شهر آلماتی محاصره کردند. بر اساس گزارشات، تروریست ها مانع ورود بیماران، پزشکان و کادر درمان به بیمارستان شدند، که این اقدام زندگی و سلامت شهروندان را به خطر می اندازد."
گفتنی است به دنبال استعفای نخست وزیر قزاقستان، شماری از معترضان به ساختمان‌های حکومتی در آلماتی هجوم بردند و تعدادی از آن‌ها را آتش زدند.
در چند ساعت اخیر، گزارش‌های متعددی از درگیری بین معترضان و پلیس در قزاقستان منتشر شده است و معترضان به وضعیت اقتصادی و تورم بالا خواستار استعفای رئیس جمهور هستند.
اعتراضات به علت افزایش قیمت گاز مایع از شهر جانااوزن قزاقستان به آلماتی گسترش یافت.
قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهوری قزاقستان در پی این رویدادها در فرمانی وضعیت فوق العاده اعلام کرد و تاکید کرد که با توجه به وخامت اوضاع قزاقستان، برای تامین امنیت عمومی، از تاریخ 5 تا 19 جنوری محدودیت تردد و عبور و مرور اعمال خواهد شد.
رئیس جمهوری قزاقستان از تصمیم خود برای درخواست کمک از پیمان امنیت جمعی برای کمک به قزاقستان خبر داد.
معترضان در آلماتی بزرگ‌ترین شهر قزاقستان روز چهارشنبه با حمله به محل سکونت رییس جمهوری این کشور، خانه او را به آتش کشیدند. همچنین در درگیری‌های روز چهارشنبه، 8 نیروی امنیتی قزاقستان کشته شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала