طالبان: تمام شرایط رسمیت یافتن را داریم

© https://twitter.com/قهار بلخی
قهار بلخی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2022
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه دولت جدید آن‌ها تمام شرایط رسمیت یافتن را دارد، تاکید کرد: اعمال تاکتیک‌های فشار راه‌حل مشکلات افغانستان نیست.
به گزارش اسپوتنیک، «عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در اظهاراتی با تاکید بر لزوم برسمیت شناختن دولت طالبان گفت که آن‌ها تمام شرایط رسمیت یافتن به عنوان یک دولت را دارند.
وی افزود: مردم افغانستان تصمیم به حمایت از این دولت جدید گرفته‌اند، اصطلاح دولت طالبان نادرست، این دولتی است که از مردم افغانستان نمایندگی می‌کند.
بلخی ادامه داد: "دولت کنونی از طریق هواپیما نیامده و رهبری آن از هوا به زمین انداخته نشده است، آن‌ها با حمایت نیروهای خارجی نیامدند، دولت جدید افغانستان از مردم افغانستان نمایندگی می‌کند".
سخنگوی وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه جهان باید با دولت جدید افغانستان تعامل کرده، بر حل هرگونه موضوعات برجسته از طریق گفت‌وگو و تعامل تاکید کرد.
وی تصریح کرد: استفاده از تاکتیک‌های فشار پاسخ مشکلاتی نیست که مردم افغانستان با آن مواجه هستند.
بلخی درباره تحصیل زنان و دختران نیز گفت: سیاست دولت این است که ما تمام حقوقی که زنان جامعه در چارچوب اسلام دارند، حق کار، تحصیل و دیگر حقوق را به آن‌ها خواهیم داد.
سخنگوی وزارت خارجه طالبان با اظهار اینکه با به قدرت رسیدن آن‌ها، امنیت در افغانستان تامین شده است، اظهارداشت: تنبیه جمعی مردم افغانستان توسط جامعه جهانی بسیار ناراحت کننده و و تاسف برانگیز است.
وی تصریح کرد: مردم افغانستان مورد تهدید قحطی جمعی قرار دارند، زیرا اکنون در کشور صلح برقرار است و آن‌ها تممامیت ارضی خود را بدست آورده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала