مجسمه نظربایف در آلما آتا تخریب شد+ ویدئو

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyНурсултан Назарбаев празднует победу на президентских выборах в Астане
Нурсултан Назарбаев празднует победу на президентских выборах в Астане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
معترضین اقدام به تخریب بنای یادبود نورسلطان نظربایف رئیس جمهور سابق در شهر تالدیکورگان قزاقستان، مرکز منطقه آلما آتا نمودند.
به گزارش اسپوتنیک، معترضین ریسمان‌ها را به بنای تاریخی مجسمه نظربایف قزاقستان بسته اند و قصد دارند که این بنای تاریخی را از بین ببرند. ویدئوی این اقدام معترضین در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.
قابل ذکر است که نظربایف در مارچ 2019 استعفا داد. در حین زمان، نظربایف، پست ریاست شورای امنیت را حفظ کرد و همچنین رئیس حزب نور اوتان (نور میهن) و عضو شورای قانون اساسی شد.
کمتر از یک ساعت پیش، قاسم ژومارت توکایف، رئیس جمهور قزاقستان، نظربایف را از موقف خود به عنوان رئیس شورای امنیت برکنار کرد.
Дворец Президента Ак орда в Астане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
اقامتگاه ریاست جمهوری قزاقستان توسط معترضان تصرف شد
در قزاقستان، پس از آنکه قیمت هر لیتر گاز مایع به 120 تنگه (حدود 21 روبل) افزایش یافت، اعتراضات در 2 جنوری در شهر ژاناوزن، ولایت مانگیستاو آغاز شد. قبل از آن قیمت یک لیتر گاز 60 تنگه بود. دو روز بعد، درگیری بین معترضین و پولیس و اردو در آلماتی و تعدادی از شهرهای دیگر آغاز شد. درگیری در آکتوبه، تاراز، آکتائو و دیگر شهرک‌ها نیز رخ داد. پیش از این روزنامه ولاست گزارش داده بود که چندین هزار معترض تلاش می کنند تا به قلمرو اقامتگاه رئیس جمهور نفوذ کنند.
باید افزود، بیش از 500 غیرنظامی از جمله 1300 زن و سالمند در جریان ناآرامی‌ های آلماتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. این را روز چهارشنبه رئیس حوزه پولیس آلماتی و قوماندان این شهر، قانات تایمردنوف اعلام کرد: امروز، شهر مورد حملات جدید افراطیون و رادیکال ها قرار گرفته است. اقدامات لازم برای حفاظت از جان و ایمنی شهروندان در حال انجام است. ما از کسانی که به جاده ها ریخته اند می خواهیم متفرق شوند. هدف اصلی ما جلوگیری از تشدید بیشتر خشونت ها است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала