تلاش برای جمع‌آوری یک‌و‌نیم میلیارد دالر برای کمک به افغانستان

© Bank- Afghanistan Twitter تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)
تحویل بیش از 19 میلیون دالر کمک های بشردوستانه به بانک بین المللی افغانستان (AIB)  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2022
عضو شوید
کمیته جهانی صلیب سرخ، از بدتر شدن وضع اقتصادی مردمان افغانستان با سرد شدن هوا نگران است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "طلوع نیوز" در اوج فقر، بیکاری و گرسنه گی بی پیشینه در افغانستان و نیز نگرانی های جدی از رخ دادن یک فاجعه بزرگ انسانی در این کشور، سازمان ملل متحد از گردآوری یک و نیم میلیارد دالر برای کمک به افغانستان خبر میدهد.
این سازمان می گوید که شهروندان افغانستان در زمستان کنونی با اوضاع دُشواری روبرو استند و به کمک های بی درنگ جهانی نیاز دارند.
درهمین حال کمیته جهانی صلیب سرخ، از بدتر شدن وضع اقتصادی مردمان افغانستان با سرد شدن هوا نگران است.
رییس این نهاد جهانی در افغانستان میگوید که شماری از شهروندان افغانستان برای گرم نگهداشتن خود، اشیای خانه های شان را می سوزانند.
الوی فیلیون، رییس بین المللی صلیب سرخ در افغانستان، گفت: "دوستان من که تمام عمر شان را در افغانستان سپری کرده‌اند به من می‌گویند که آنان هیچگاه تا این اندازه افزایش را در شمار گداها گواه نبوده اند. ما حالا داستان‌های متفاوتی از افرادی را می‌بینیم و می‌شنویم که دارایی‌های شان را به فروش رسانده‌اند، برخی ها اشیای خانه های شان را فروخته‌اند تا بتوانند خود را گرم کنند."
در همین حال پس از هشدار های پی هم از رخ دادن یک فاجعه انسانی بی پیشینه در افغانستان، سازمان ملل متحد می گوید که این سازمان تاکنون یک ونیم میلیارد دالر برای کمک به افغانستان گرد آوری کرده است.
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد، می گوید: "همزمان با فرا رسیدن فصل زمستان، بسیاری از شهروندان افغانستان با اوضاع بدی رو برو می‌شوند."
تمویل کننده گان ۱٫۵ میلیارد را بربنیاد دو خواست در سال 2021آماده کرده اند که این شامل 774 میلیون دالر کمک فوری است که در ماه سپتامبر از سوی دبیر کل سازمان ملل ارایه شد و نیز 730 میلیون دالر برای رسیده گی به برنامه نیاز های فوری می باشد."
قطع ناگهانی کمک های جهانی به افغانستان با سقوط حکومت پیشین، بیکار شدن ده ها هزار تن در کشور و مسدود شدن نزدیک به ده میلیارد دارایی های افغانستان در ایالات متحده امریکا سبب شده اند تا اقتصاد کشور تا چهل درصد کوچک گردد و نیز خطر رخ دادن یک فاجعه انسانی نسبت به هر زمانی دیگر بیشتر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала