کارشناسان چین را مسئول افزایش قیمت جهانی مواد غذایی می دانند

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر Вид на район Пудун в Шанхае
Вид на район Пудун в Шанхае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2022
عضو شوید
کارشناسان می گویند چین بیش از نیمی از ذخایر غذایی جهان را خریداری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سیاست کنونی جمهوری خلق چین به شور و شوق قیمت مواد غذایی در سراسر جهان کمک کرده است. بنابراین، در سال گذشته، قیمت مواد غذایی در بازار جهانی رکوردشکنی کرده است - به عنوان نمونه، قیمت غلات 23.2٪ افزایش یافته است. بر اساس گزارش وزارت زراعت و مالداری امریکا، چین بیش از نیمی از مواد غذایی جهان را خریداری کرده است. به عنوان مثال، انبارهای مواد غذایی چین اکنون 69 درصد ذرت جهان، 60 درصد برنج، 51 درصد گندم و حدود 30 درصد از دانه های سویا را در اختیار دارند.
آکیو شیباتا، رئیس موسسه پژوهش های منابع طبیعی توکیو گفت: انباشت ذخایر در چین یکی از دلایل افزایش قیمت مواد غذایی در سراسر جهان است.
 اقتصاد جهانی را رکود شدید در چین تهدید می کند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2021
اقتصاد جهانی را رکود شدید چین تهدید می کند
در همان زمان، لئونید خزانوف، کارشناس مستقل صنعتی توضیح داد، که علت وضعیت کنونی ممکن است تهدید کاهش محصول در چین در بحبوحه بحران انرژی و همچنین اقدامات قرنطینه ای به دلیل کووید-19 باشد.
در سال 2020، کل شهرها توسط قرنطینه بسته شدند و برای جلوگیری از شورش های غذایی، ساکنان آن ها باید غذا تهیه می کردند. این کارشناس گفت: در سال 2021 در تعدادی از کشورهای کشاورزی جهان مشکلاتی وجود داشت.
در همین حال، چین چنین حجمی از ذخایر را تایید می کند. به ویژه ذخایر گندم نیاز یک سال و نیم کشور را پوشش می دهد. به گفته گورو تاکاشاهی، استاد دانشگاه آیچی، چنین خریدهای بزرگ و فعال یک اقدام ضروری است، زیرا تولید داخلی بیش از پنج سال است که راکد بوده است که بیشتر به دلیل تخلیه و آلودگی خاک است.
پیش از این مشخص شد که اوج رشد قیمت مواد غذایی در روسیه در سال 2021 سقوط کرد. انتظار نمی رود که جهش شدیدی در قیمت مواد غذایی در سال 2022 رخ دهد، زیرا هیچ پیش نیازی برای این امر وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала