پس از انقراض دسته جمعی بشر، بر سر زمین چی خواهد آمد؟

© Sputnik / Alexandr Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر Местный житель ведет лошадей на пастбище вблизи села Алыгджер Тофаларского муниципального образования Иркутской области
Местный житель ведет лошадей на пастбище вблизи села Алыгджер Тофаларского муниципального образования Иркутской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
عضو شوید
99 درصد از گونه های موجودات روی زمین قبلاً منقرض شده اند. پس از چنین رقم وحشتناکی، کسی ناخواسته به این فکر خواهد کرد که آیا این تهدیدی برای بشریت است؟ به اندازه کافی عجیب، اما بشریت هنوز با فاجعه هایی با چنین مقیاسی روبرو نشده است که قطعاً بتواند ما را از روی زمین محو کند. با این حال، کارشناسان می گویند پایان اجتناب ناپذیر است.
به گزارش اسپوتنیک، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که انقراض انسان سوال "اگر" نیست، بلکه سوال "چی وقت" است. شماری از دانشمندان به این باور هستند که این امر زود یا دیر اتفاق خواهد افتاد.
در سال 2010، فرانک فنر، ویروس شناس برجسته استرالیایی اظهار داشت که احتمالاً انسان ها در قرن آینده به دلیل افزایش جمعیت، تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی از بین خواهند رفت.
دانشمندان گفته اند که البته زمین بدون انسان‌ها به زیبایی زندگی خواهد کرد. زندگی ادامه پیدا میکند و ردپایی که ما روی کره زمین می گذاریم سریعتر از آنچه فکر می کنید ناپدید می شوند. شهرها ازبین می‌روند، مزارع ما بیش از حد رشد می کنند. در نتیجه، تنها چیزی که از بشریت باقی می ماند، لایه ای نازک از ایزوتوپ های پلاستیکی و رادیواکتیو است.
Саамская деревня в Мурманской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2021
گرمایش زمین؛ خطر جدی برای مردمان بومی اروپا
برای اینکه بفهمیم طبیعت به سرعت و به طور موثر آثار انسانی را می پوشاند، کافی است به منطقه محرومیت در چرنوبیل نگاهی بیندازیم. بیش از 30 سال پس از حادثه نیروگاه هسته‌ای، گیاهان و حیوانات در آنجا رشد می‌کنند. مطالعه‌ای در سال 2015 نشان داد که جمعیت حیات وحش در این منطقه نشان می‌دهد که انسان‌ها نسبت به قرار گرفتن در معرض تشعشعات، خطر بسیار بیشتری برای گیاهان و جانوران محلی دارند.
مثال دیگر: در سال 1542، زمانی که اروپایی ها برای اولین بار جنگل های بارانی برزیل را دیدند، شهرها، جاده ها و مزارع را در کناره های رودخانه های اصلی گزارش کردند. با این حال، پس از نابودی جمعیت توسط بیماری هایی که استعمارگران با خود آورده بودند، این شهرها به سرعت مورد هجوم جنگل قرار گرفتند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала