نظم نوین جهانی؛ آلمان دیگر نمی‌تواند به امریکا اعتماد کند

© Depositphotos.com / СarlosphotosФлаг США
Флаг США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2022
عضو شوید
کلاوس-دیتر فرانکنبرگ، مقاله نویس روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ می‌گوید که طی سال گذشته، اعتماد جهان به امریکا تضعیف شده است و اکنون اروپا باید در شرایط بحرانی باشد.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه‌نگار از دو رویداد کلیدی که برای امریکا در سال 2021 میلادی اتفاق افتاد، یادآور شد: هجوم به ساختمان کنگره توسط هواداران دونالد ترامپ که در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست خورد و خروج نیروهای ناتو از افغانستان.
وی گفت: اولی تردیدهایی را در جهان در مورد توانایی کاخ سفید برای متوقف کردن دو قطبی شدن سیاسی داخلی ایجاد کرد، دومی- اقتدار امریکا را در عرصه سیاست خارجی تضعیف کرد.
این روزنامه‌نگار می‌نویسد: بسیاری از امریکایی‌ها از دولت شان می‌خواهند که مشکلات داخلی را حل کند، نه مشکلات مناطق دورافتاده جهان.
به گفته وی، چنین درخواستی هم از سوی رای‌دهندگان جمهوری‌خواه و هم از سوی دموکرات‌ها مطرح می‌شود. روزنامه‌نگار افزود: حتی با وجود روی کار آمدن جو بایدن و تضمین وفاداری او به متحدانش، تردیدهای در مورد اعتماد امریکا در هچ کجای جهان از بین نرفته است. کسانی که امنیت آنها به امریکا بستگی دارد به‌ویژه آسیب‌پذیر هستند.
وی به رقابت فزاینده بین امریکا، روسیه و چین اشاره کرد و روسیه و چین را به جنگ متهم کرد.
نویسنده مطمئن است که اروپا خواهان رویایی با روسیه نیست، همانطور که نمی‌خواهد در درگیری بین امریکا و چین در هم شکسته شود، اما ضعف آن ناتوانی در اقدام مستقل است. به نظر وی اروپا باید با آلمان متحد شود و در اولین تهدید از امریکا کمک نخواهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала