Deutsche Bank فضا را "غرب وحشی جدید" نامید

© REUTERS / Toby Melville/FilesWorkers walk past the London headquarters of Deutsche Bank in the City of London, Britain in this May 19, 2015 file photo
Workers walk past the London headquarters of Deutsche Bank in the City of London, Britain in this May 19, 2015 file photo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.12.2021
عضو شوید
Deutsche Bankپایان دوران "پول رایگان" و "غرب وحشی" جدید در فضا را پیش بینی کرد.
پرداختن به مشکل COVID-19، رشد راکت های ابر صوت در بازار کار، پایان دادن به دوران پول آزاد در بازار سهام و تبدیل فضا به یک غرب وحشی جدید - همه اینها می تواند بر اقتصاد جهانی در سال 2022 تأثیر بگذارد. تحلیلگران دویچه بانک گزارش "ده موضوع برتر سال 2022" را ارائه کردند. آنها برای این ده موضوعی را انتخاب کردند که به نظر آنها در سال 2022 به روند اصلی تبدیل خواهد شد که می تواند بر اقتصاد کلان تأثیر بگذارد.
داغ شدن بیش از حد اقتصاد به گفته برخی از تحلیلگران، دویچه بانک گفت، علیرغم نگرانی ها در مورد گونه های جدید ویروس کرونا، اقتصاد در سال آینده با رکود تورمی مواجه نخواهد شد. استراتژیست های بانک بر این باورند که روند نوظهور را می توان با اصطلاح "تورم رشد" - ترکیبی از نرخ های رشد بالا با تورم بالا - توصیف کرد. در سال آینده، اگر تغییرات اساسی به دلیل فشار جدید ایجاد نشود، وضعیت همه‌گیری آسان‌تر می‌شود و سیاست‌گذاری در بازارهای مالی نرم باقی می‌ماند که فضایی را برای ادامه رشد باز می‌گذارد. در عین حال، "پول هلیکوپتر" - وجوهی که با هدف حمایت از جمعیت در طول یک بیماری همه گیر است - تورم را بالا نگه می دارد. سیستم فدرال رزرو ایالات متحده سعی خواهد کرد با استفاده از روش های تهاجمی تر، تورم را مهار کند، که شرایط را برای سرمایه گذاران سخت تر می کند، اما فقط تا زمانی که آنها با شرایط جدید سازگار شوند.
خوش بینی در مورد COVID-19 با وجود گونه‌های جدید ویروس کرونا، از جمله امیکرون، دویچه بانک انتظار دارد در مبارزه با COVID-19 موفق باشد. اولین عامل افزایش دسترسی به واکسن برای جمعیت است. هم مدرنا و هم فایزر در حال برنامه ریزی برای گسترش تولید دارو هستند: برای مثال، مدرنا قصد دارد تعداد دوزهای واکسن آزاد شده را به 4 میلیارد افزایش دهد و تایید استفاده از واکسن ها برای کودکان شانس مصونیت گله را افزایش می دهد. عامل دوم ظهور داروهایی است که می توانند مستقیماً با COVID-19 مبارزه کنند. دویچه بانک به عنوان نامزدهای احتمالی برای این نقش، داروهای شرکت مرک را نام می برد که طبق داده های اولیه، خطر بستری شدن و مرگ بیماران را تا 30 درصد کاهش می دهد. داروی فایزر نتایج امیدوارکننده‌تری را نشان می‌دهد و به طور آزمایشی می‌تواند بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر در گروه‌های در معرض خطر را تا 89 درصد کاهش دهد. هر دو دارو در حال حاضر در مرحله تأیید نظارتی در ایالات متحده هستند. بازیابی بازار کار "فوق صوت". تحلیلگران دویچه بانک می گویند که معمولا چهار تا هفت سال طول می کشد تا بازار کار از رکود خارج شود. با این حال، اکنون این روند سریعتر اتفاق می افتد - سرعت تحلیلگران "فوق صوت" نامیده می شود. در ایالات متحده، نرخ بیکاری در حال حاضر به 4.2٪ (از 3.5٪ قبل از همه گیری) بازگشته است. و در فرانسه و اسپانیا، نرخ اشتغال در حال حاضر بالاتر از دوره قبل از کرونا است. اما این نیز خطر خاص خود را دارد: بازار کار با تقاضای بالا برای نیروی کار و در نتیجه افزایش دستمزدها در حال تبدیل شدن به یکی دیگر از عوامل تورم‌زا است. "در حالی که جلوگیری از بیکاری انبوه یکی از بزرگترین موفقیت‌های سیاست در مبارزه با کووید-19 بوده است، یک گرفتاری وجود دارد. به هر حال، اگر موشک‌های ابرصوت با سرعت کمتری پرواز می‌کردند، تهدید بزرگی به حساب نمی‌آیند - در این صورت آنها فقط موشک خواهند بود. تحلیلگران دویچه بانک می گویند اگر ما در آغاز چرخه اقتصادی جدیدی هستیم که به اندازه سایرین در چهار دهه گذشته ادامه داشته است، تورم دستمزدها احتمالا ادامه خواهد داشت.
دویچه بانک همچنین به تمایل روزافزون کارمندان به تغییر حرفه و آموزش مجدد اشاره می کند. بر اساس یک مطالعه مک کینزی، 40 درصد از کارمندان ایالات متحده قصد دارند شغل خود را به روشی تغییر دهند. مراقبت از عملکرد دارایی در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاران نگران شرکت‌های متورم به دلیل حاشیه سود بالا نبوده‌اند. متوسط ​​شرکت S&P 500 در اوایل دهه 2000 به ازای هر دلار ارزش دارایی، یک دالر درآمد ایجاد می کرد. با این حال، اکنون این رقم به 60 سنت کاهش یافته است، تحلیلگران می گویند دویچه بانک. حاشیه سود شرکت ها تحت فشار افزایش دستمزدها و کاهش رقابت است. عامل دیگر افزایش نرخ های کلیدی است که وام گرفتن را برای شرکت ها گران تر می کند. این امر شرکت ها را به بهبود کارایی و خلاص شدن از شر دارایی های غیر اصلی سوق می دهد. به عنوان مثال، تحلیلگران به جانسون اند جانسون، جنرال الکتریک و توشیبا اشاره می کنند که قصد دارند به شرکت های جداگانه تقسیم شوند. به عنوان مثال، جانسون و جانسون در ماه نوامبر یک بخش دو طرفه را اعلام کرد - بخش کالاهای مصرفی از تجارت اصلی دارو فاصله می گیرد و یک شرکت جدید تشکیل می دهد. تهدید تبدیل فضا به یک "غرب وحشی" جدید به گفته تحلیلگران دویچه بانک، در سال 2022، موضوع اصلی مذاکرات در سیاست خارجی، نگرانی در مورد نظامی شدن فضا خواهد بود. بسیاری از کشورها فضا را "غرب وحشی" می دانند. به گفته کارشناسان، موافقت نامه های بین المللی موجود، مانند معاهده 1967 درباره اصول حاکم بر فعالیت های دولت ها در اکتشاف و استفاده از فضا، به دلیل ظهور فناوری ها و انواع تسلیحات جدید ناکافی است. آنها می گویند: "و بدون اجماع در مورد مرزها و کنترل بر اشیاء فضایی خطر درگیری افزایش می یابد." دویچه بانک در بررسی خود آزمایش هایی را یادآوری می کند که در ماه نوامبر در روسیه انجام شد و طی آن یک ماهواره قدیمی شوروی در مدار منهدم شد. آزمایش‌های سامانه‌های نظامی در فضا نیز توسط ایالات متحده انجام می‌شود؛ چین و هند چنین برنامه‌هایی دارند. از دیگر روندها در سال 2022، دویچه بانک مازاد سهام کالا، پایان دوران پول آزاد در بازارهای سهام، ظهور ارزهای دیجیتال بانک های مرکزی و تبدیل اوراق قرضه بخش ESG به جریان اصلی را نام برد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала