کریم خرم: اشرف غنی عامل اصلی سقوط نظام است

© Sputnik / Zuhal Sarhadکریم خرم
کریم خرم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2021
عضو شوید
محمداشرف غنی در نخستین مصاحبه‌ی خود پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، گفته است که او خود را قربانی کرده است تا کابل را از نابودی نجات دهد.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالکریم خرم، رییس‌ دفتر حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان، در واکنش به سخنان تازه محمد اشرف غنی، رئیس جمهور فراری افغانستان در صفحه توییترش نگاشته است که مصاحبهٔ غنی با بی بی سی مملو از تناقضات و دروغهاست.
در ادامه نوشته آقای خرم آمده است: "مثلاًدر موردفرارش جایی میگوید:برای جلوگیری از خونریزی، مشروعیت نبخشیدن به کودتا…رفتم.گویی همه را سنجیده بعد تصمیم به فرار گرفته.امادرجای دیگرمیگویدمحب مرا مجبورساخت حتی بمن دو دقیقه وقت نداد".
رییس‌ دفتر حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان تاکید دارد که فقط او عامل سقوط نظام است.
این در حالی است که محمداشرف غنی در نخستین مصاحبه‌ی خود پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، گفته است که او خود را قربانی کرده است تا کابل را از نابودی نجات دهد.
پیش‌تر امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین افغانستان در واکنش‌ به مصاحبه‌ی اشرف غنی، گفت که بزرگ‌نمایی دشمن و مصاحبه‌های نوستالژیک راه حل نیست.
آقای صالح در برگه‌ی فیسبوکش نوشته است که اگر روزی قرار شد که به مردم خود حساب پس بدهد، حاضر به پاسخ‌دهی به مردم است؛ اما به لندن و اشنگتن پاسخ نمی‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала